سید محمد جواد رضوی؛ مهدی طالب پور؛ سید مرتضی عظیم زاده؛ رضا محمد کاظمی
چکیده
هدف: این پژوهش با هدف شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر توسعه سرمایه انسانی در کسب و کارهای تولیدی ورزشی ایران انجام شد.روششناسی: پژوهش حاضر از نوع کاربردی و به شیوه توصیفی-پیمایشی اجرا گردید. نمونه آماری پژوهش حاضر شامل 107 نفر از خبرگان شرکتهای تولیدی ورزشی ایران بودند که به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. جمعآوری دادهها ...
بیشتر
هدف: این پژوهش با هدف شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر توسعه سرمایه انسانی در کسب و کارهای تولیدی ورزشی ایران انجام شد.روششناسی: پژوهش حاضر از نوع کاربردی و به شیوه توصیفی-پیمایشی اجرا گردید. نمونه آماری پژوهش حاضر شامل 107 نفر از خبرگان شرکتهای تولیدی ورزشی ایران بودند که به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. جمعآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته صورت پذیرفت. پس از تایید روایی محتوایی توسط 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشی پایایی پرسشنامه پژوهش با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (89/0=α) به دست آمد. در این مطالعه، در وهلهی اول عوامل شناسایی؛ و سپس با استفاده از مدلهای تصمیمگیری چند شاخصه با نرمافزارهای Excel2013 و Expert Choice11 رتبهبندی شدند. در نهایت برای رسیدن به یک اجماع کلی از تکنیک نهایی کپلند جهت رتبهبندی عوامل استفاده شد.یافتهها: نتایج رتبهبندی حاصل از تکنیک کپلند، نشان داد که سه عامل اصلی ارتقاء سرمایه انسانی در شرکتهای تولیدی ورزشی به ترتیب جذب منابع انسانی با مهارت و تخصص بالا، ایجاد و استفاده از سیستم یکپارچه مدیریت دانش و استفاده از مدیران و کارکنان با تجربه در شرکتهای تولیدی ورزشی ایران بودند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج تحقیق، میتوان با بهره گیری صحیح از عوامل شناسایی شده مؤثر بر توسعه سرمایه انسانی از قبیل استفاده از منابع انسانی ماهر، با تجربه و با دانش بالا شاهد کارآمدی هر بیشتر شرکتهای تولیدی ورزشی ایران باشیم تا به تبع آن ضمن ارتقاء کارایی این شرکتها زمینه لازم جهت توسعه هر چه بیشتر صنعت ورزش ایران فراهم گردد.
قاسم زارعی؛ مصطفی آجورلو؛ رضا محمد کاظمی
چکیده
هدف: اهداف اصلی این تحقیق ارائه استراتژی های منابع انسانی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در زمینه جذب و حفظ بازیکن و مربی و اولویت بندی این استراتژی ها بر اساس دیدگاه هواداران این تیم است. روش شناسی: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت و روش توصیفی- تحلیلی و به لحاظ اجرا، میدانی است. جامعه آماری ارائه استراتژی ها افراد مطلع از ...
بیشتر
هدف: اهداف اصلی این تحقیق ارائه استراتژی های منابع انسانی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در زمینه جذب و حفظ بازیکن و مربی و اولویت بندی این استراتژی ها بر اساس دیدگاه هواداران این تیم است. روش شناسی: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت و روش توصیفی- تحلیلی و به لحاظ اجرا، میدانی است. جامعه آماری ارائه استراتژی ها افراد مطلع از وضعیت منابع انسانی باشگاه و در اولویت بندی استراتژی ها هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز می باشد. در طول تحقیق از ترکیب روش های کمی و کیفی استفاده شده است. اطلاعات با روش هایی همچون بررسی اسناد، روش کتابخانه ای و پرسشنامه گرداوری شده اند. شیوه های تحلیل این تحقیق SWOT و تحلیل سلسله مراتبی AHP می باشد. یافته ها: بر اساس نتایج تحقیق 16 استراتژی شامل 4 استراتژی SO، 5 استراتژی WO، 1 استراتژی ST، و 6 استراتژی WT شناسایی شدند. در اولویت نهایی نیز استراتژی " استعداد یابی و تلاش در جهت جذب نیروهای بومی مستعد در تیم های پایه" در اولویت اول قرار گرفت و بقیه استراتژی ها نیز به ترتیب اولویت بندی شدند. یافته های این تحقیق بیانگر این موضوع هستند که از دیدگاه هواداران، توجه به جوانان و نیروهای بومی و نیز استفاده از ظرفیت های منطقه در زمینه سرمایه می تواند نقش بالایی در موفقیت تیم داشته باشد. نتیجه گیری: به مدیران باشگاه پیشنهاد می گردد ضمن به کارگیری استراتژی های مختلف شناسایی شده، به اولویت هواداران در استراتژی های مربوط به جذب و حفظ بازیکن و مربی توجه نمایند.