مهری پوینده کیا؛ ژاله معماری؛ عباس رضایی پندری
چکیده
هدف: هدف از انجام این تحقیق مطالعۀ مدیریت استعدادیابی کشورهای پیشرو در جهان بود. از میان این کشورها برنامه کشور آلمان به لحاظ موفقیت و روزآمدی انتخاب شد. روششناسی: روش انجام این تحقیق، از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت، کیفی و با رویکرد فراترکیب بود. به همین منظور، از روش 7 مرحلهای ساندلوسکی و باروسو (2007) استفاده شد. فرآیند تحلیل ...
بیشتر
هدف: هدف از انجام این تحقیق مطالعۀ مدیریت استعدادیابی کشورهای پیشرو در جهان بود. از میان این کشورها برنامه کشور آلمان به لحاظ موفقیت و روزآمدی انتخاب شد. روششناسی: روش انجام این تحقیق، از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت، کیفی و با رویکرد فراترکیب بود. به همین منظور، از روش 7 مرحلهای ساندلوسکی و باروسو (2007) استفاده شد. فرآیند تحلیل دادهها شامل: 3 مرحلۀ کدگذاری باز، مفاهیم و مقولات و سپس، تحلیل مراحل استعدادیابی در فوتبال آلمان بود. یافتهها: فرآیند استعدادیابی در فوتبال آلمان شامل 4 مرحله است: رشد و پرورش پایه؛ رشد و پرورش استعداد؛ رشد و پروش نخبه؛ فوتبال حرفهای یا قهرمانی. بهمنظور اثربخشی این برنامه، همکاری نزدیکی میان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، دولت، دانشگاههای علوم ورزشی، هماهنگکنندهها، باشگاههای حرفهای، باشگاههای آماتور منطقه، انجمنهای ایالتی و منطقهای، مدارس آموزش و پرورش، تیمهای ملی، مربیان آلمان، کمیتۀ آکادمیها، آکادمیهای جوانان، آکادمی فوتبال محلی و بینالمللی، پایگاههای استعدادیابی، مراکز پیشرفت بازیکن، مدارس فوتبال نخبه، کمپهای فوتبال، اتحادیه بازیکنان حرفهای فوتبال، ایجاد شده است.نتیجهگیری: برای بهرهمندی از الگوی کشورهای پیشرو در ایران لازم است برنامهای راهبردی تدوین و دنبال شود. همچنین، فدراسیون فوتبال با باشگاهها، هیئتهای فوتبال، شهرداری، مدارس آموزش و پرورش، دولت بهعنوان نهاد حاکمیتی، وزارت ورزش و جوانان و مربیان همکاری نزدیکی داشته باشد.
ژاله معماری
چکیده
چکیده هدف: هدف از انجام این تحقیق، تحلیل دیدگاه صاحبنظران در چالشهای ارزیابی مربیان ملی با رویکرد تصمیم محور بود. روش تحقیق: تحقیق حاضر بهروش توصیفی- پیمایشی انجام شد. ابزار تحقیق شامل پرسشنامهای در 35 سوال پاسخبسته که روایی آن تائید و طی یک مطالعه مقدماتی ضریبپایایی آن 974/0 تعیین(01/0 Pیافتهها: ارزیابی مربیان بهترتیب بر ...
بیشتر
چکیده هدف: هدف از انجام این تحقیق، تحلیل دیدگاه صاحبنظران در چالشهای ارزیابی مربیان ملی با رویکرد تصمیم محور بود. روش تحقیق: تحقیق حاضر بهروش توصیفی- پیمایشی انجام شد. ابزار تحقیق شامل پرسشنامهای در 35 سوال پاسخبسته که روایی آن تائید و طی یک مطالعه مقدماتی ضریبپایایی آن 974/0 تعیین(01/0 Pیافتهها: ارزیابی مربیان بهترتیب بر اساس مهارتهای رهبری و توان فنی بوده و مهارتهای ویژه، توان عملیاتی در اولویت برابر و مهارتهای ارتباطی مربیان در اولویت آخر قرار گرفتهاند. در شرایط مطلوبِ ارزیابی مربیان در همهی معیارها میان نظرات گروههای 5گانه تفاوت معنیداری وجود داشت (Pنتیجهگیری: از آنجاییکه ارزیابی مربیان بیشتر بر مبنای مهارتهای رهبری آنان صورت میگیرد، مناسب است ارزیابی بهترتیب برمبنای مهارتهای ویژه و مهارتهای رهبری آنان صورت گیرد. مهارتهای فنی و عملیاتی مربیان در اولویتهای بعدی قرار دارند. واژه های کلیدی: چالشها، ارزیابی عملکرد، مربیان ملی.