@article { author = {سوری, ابوذر and یوسفی, بهرام and شعبانی مقدم, کیوان}, title = {}, journal = {Human Resource Management in Sports}, volume = {2}, number = {2}, pages = {71-80}, year = {2015}, publisher = {Shahrood University of Technology}, issn = {2383-1499}, eissn = {2383-1502}, doi = {10.22044/shm.2015.604}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تعیین رابطه حمایت سازمانی ادراک شده و توانمندسازی کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور}, abstract_fa = {هدف: تحقیق حاضر در پی بررسی ارتباط حمایت سازمانی ادراک شده و توانمندسازی کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور است. روش‌شناسی: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است و در زمرۀ پژوهش‌های کاربردی قرارمی‌گیرد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور در سال (93 ـ 92) می‌باشد. نمونه آماری با توجه به جدول مورگان170 نفر بوده که با استفاده از روش تصادفی ساده از سراسر استان‌های غرب کشور جمع شدند. به منظورجمع‌آوری اطلاعات، ازپرسش‌نامة استاندارد حمایت سازمانی ادراک شده آیزنبرگر (1986) و پرسش‌نامه توانمندسازی اسپریتزر (1995) استفاده شد. داده‌های جمع‌آوری شده از طریق آزمون‌های همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد بین حمایت سازمانی ادراک شده با توانمندسازی رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد (001/0 p<). همچنین نتیجه تحلیل رگرسیون نشان دادکه بیش از 19درصد از تغییرات توانمندسازی به وسیله مؤلفه حمایت سازمانی قابل تبیین است. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها، کارمندانی که بیشتر مورد حمایت سازمانی قرار می-گیرند و آن را ادراک می‌کنند، توانایی کنترل تغییرات محیطی را دارند و تغییرات مختلف سازمانی، توانمندسازی آنها را بدنبال خواهد داشت.}, keywords_fa = {کلید واژه ها: حمایت سازمانی ادراک شده,توانمندسازی,ادارات ورزش و جوانان}, url = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_604.html}, eprint = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_604_84ea421f45689e76f5f1c99e203fe690.pdf} } @article { author = {صادقی, احدیه and عیدی, حسین and ناصری پلنگرد, ولی and لقمانی, محسن}, title = {}, journal = {Human Resource Management in Sports}, volume = {2}, number = {2}, pages = {81-91}, year = {2015}, publisher = {Shahrood University of Technology}, issn = {2383-1499}, eissn = {2383-1502}, doi = {10.22044/shm.2015.605}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تبیین مدل توانمندسازی روانشناختی کارکنان بر اساس اعتماد سازمانی}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر شناسایی سازوکار توانمندسازی روانشناختی کارکنان بر اساس اعتماد سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام بود. روش تحقیق توصیفی - همبستگی بوده و نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران شامل90 نفر از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری دو پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی و پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی بود. پایایی هر یک از پرسشنامه‌ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 91/0 و 93/0 به دست آمد . با اجرای مدل تأییدی پرسشنامه از طریق نرم‌افزار لیزرل مشخص شد که هر کدام از ابزار پژوهش دارای اعتبار و روایی سازه مناسبی بودند. نتایج تحلیل مسیر با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری نشان می‌دهند که دو عامل گشودگی و صداقت و نگرانی و دلواپسی بهترین پیشایندها برای توانمندسازی روانشناختی کارکنان بودند (R2= .29; p≤ .01). یافته‌ها نشان داد که 17 درصد از تغییرات واریانس توانمندسازی روانشناختی کارکنان از طریق اعتماد سازمانی در ورزش ایجاد می‌شوند (r= .41; t-value= 3.24). از این رو به مدیران ورزشی پیشنهاد می‌شود که به منظور ارتقای منابع انسانی خود و در نهایت اثربخشی سازمانی، تلاش کنند تا بسترهای لازم برای محیطی مبتنی بر اعتماد در سازمان فراهم شود.}, keywords_fa = {اعتماد سازمانی,گشودگی و صداقت,نگرانی و دلواپسی,توانمندسازی روانشناختی,ورزش}, url = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_605.html}, eprint = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_605_91c4c6558f42a1cef07d87969112eaf2.pdf} } @article { author = {راسخ, نازنین and سجادی, سید نصرا...}, title = {}, journal = {Human Resource Management in Sports}, volume = {2}, number = {2}, pages = {93-103}, year = {2015}, publisher = {Shahrood University of Technology}, issn = {2383-1499}, eissn = {2383-1502}, doi = {10.22044/shm.2015.606}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {استراتژی های توسعه ورزش قهرمانی بانوان کشور ایران بر اساس مدل SPP}, abstract_fa = {هدف: هدف از پژوهش، تدوین استراتژی توسعه ورزش قهرمانی بانوان کشور ایران بر اساس مدل برنامه طراحی استراتژیک(SPP ) است. روش شناسی: روش تحقیق بر مبنای هدف، کاربردی – تحلیلی است. برای گردآوری داده ها، به بررسی اسناد و مدارک بالا دستی، مطالعه ادبیات پیشینه و نظرات شورای خبرگان پرداخته و ازپرسشنامه محقق ساخته بررسی وضعیت موجود که روایی محتوایی آن توسط اعضای شورای خبرگان و پایایی آن توسط ضریب آلفای کرونباخ (93/0α= ) مورد تائید قرار گرفت، استفاده شد  نمونه تحقیق بر طبق جدول برآورد حجم نمونه مورگان (130نفر) و از طریق روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از بین جامعه آماری (172 نفر) انتخاب شدند. داده های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی، و فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق : در این تحقیق برپایه مدل برنامه طراحی استراتژیک (SPP ) به بیان مواردی همچون چشم انداز، ماموریت، حوزه های کلیدی عملکرد و اهداف بلند مدت متناظر با آنها، شاخص های کلیدی عملکرد و استراتژی هایی چون: تقویت کمال جویی و آرمان گرایی زنان کشور در کسب افتخارات ملی و بین المللی، تلاش جهت رفع موانع و کسب مجوزهای ضروری از فدراسیونهای بین المللی به منظور حضور بانوان ورزشکار با پوشش اسلامی و ... پرداخته شد. بحث و نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که ورزش قهرمانی بانوان کشور از نظر موقعیت استراتژیک در موقعیت WT قرار دارد و بایستی از راهبردهای تدافعی استفاده کند و تدوین برنامه راهبردی و انتخاب راهبردهایی مناسب پیشنهاد شد.}, keywords_fa = {برنامه استراتژیک,ورزش قهرمانی,بانوان,مدل SPP}, url = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_606.html}, eprint = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_606_f0f3d38c03da3f2604ddf9f788ba8a3a.pdf} } @article { author = {کلانی, امین and خلیفه, نعمت and طیبی, سجاد}, title = {}, journal = {Human Resource Management in Sports}, volume = {2}, number = {2}, pages = {105-115}, year = {2015}, publisher = {Shahrood University of Technology}, issn = {2383-1499}, eissn = {2383-1502}, doi = {10.22044/shm.2015.607}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نقش ابعاد هوش فرهنگی در تسهیل انسجام تیمی بازیکنان لیگ برتر والیبال ایران}, abstract_fa = {هدف: هدف از مطالعة حاضر تعیین ارتباط بین هوش فرهنگی با انسجام گروهی تیم های لیگ برتر والیبال ایران بود. روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش را کلیه بازیکنان والیبال لیگ برتر ایران در سال 1392 تشکیل داده‌اند (180N~). با توجه به جدول مورگان، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 118 نفر، نمونة آماری این پژوهش را تشکیل ‌دادند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد هوش فرهنگی آنگ و همکاران (2004 ) و انسجام تیمی کارون و همکاران (1997 ) بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی (شاخص‌های مرکزی و پراکندگی) و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون) انجام گرفت. یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد؛ از بین مولفه‌های هوش فرهنگی، مولفه استراتژی (فراشناختی) و از بین مولفه‌های انسجام تیمی، مولفه کشش فرد به گروه-وظیفه‌ای بیشترین میانگین را داشتند. همچنین نتایج نشان داد؛ بین هوش فرهنگی و انسجام تیمی بازیکنان تیم های والیبال لیگ برتر کشور ارتباط مثبت و معنی‌داری وجود داشت. با توجه به وجود رابطه هم خطی بین متغیرها و فرض استقلال خطاها از یکدیگر، متغیرهای پیش‌بین (هوش فرهنگی)، تغییرات در میزان انسجام تیمی را تبیین می‌نمایند. نتیجه‌گیری: با عنایت به یافته‌های پژوهش حاضر پیشنهاد می‌شود؛ مربیان به هوش فرهنگی تیم‌های خود توجه نمایند تا از این طریق بتوانند استراتژی‌های مدنظر خود را بهتر اجرا کرده و از طریق انسجام تیمی بیشتر، موفقیت تیم خود را رقم بزنند.}, keywords_fa = {هوش فرهنگی,انسجام گروهی,لیگ والیبال}, url = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_607.html}, eprint = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_607_7db764e73a1bfb09f820fc2d141b6e96.pdf} } @article { author = {پورسلطانی زرندی, حسین and طاهرخانی, عصمت and شفیعی, شهرام}, title = {}, journal = {Human Resource Management in Sports}, volume = {2}, number = {2}, pages = {117-128}, year = {2015}, publisher = {Shahrood University of Technology}, issn = {2383-1499}, eissn = {2383-1502}, doi = {10.22044/shm.2015.608}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارتباط شادکامی در محیط کار با کارآفرینی سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان}, abstract_fa = {هدف: ارتباط شادکامی در محیط کار با کارآفرینی سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود. روش شناسی: روش تحقیق از نوع همیستگی بوده که به شکل میدانی انجام شد. از سه پرسشنامه ویژگی‌های جمعیت شناختی، شادکامی در سازمان و کارآفرینی سازمانی استفاده شد. جامعه آماری شامل کارکنان وزارت ورزش و جوانان در سال 93- 1392 (745N=) بود. نمونه آماری (254 نفر) به روش تصادفی ساده تعیین گردیده که از این تعداد (228n=) پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه‌ها پس از اعمال نظرات 12 نفر از متخصصین رشته مدیریت ورزشی و با استفاده از روش روایی سنجی لاوشی برای شادکامی در سازمان (87/0= CVR) و کارآفرینی سازمانی (83/0= CVR) تایید شد. ضریب پایایی پرسشنامه شادکامی (89/0= α) و پرسشنامه کارآفرینی سازمانی (94/0= α) بدست آمد. در بررسی آزمون فرضیه‌ها و نیز الگوریتم مدل ساختاری از نرم افزارهای SPSS وPLS در سطح معنی داری (05/0≥P) استفاده شد. یافته‌ها: بین شادکامی با کارآفرینی در سازمان رابطه مثبت و معنی داری وجود داشت. وضعیت مولفه شادکامی در وزارت ورزش و جوانان در حد قابل قبولی بوده اما وضعیت مولفه کارآفرینی در وزارت ورزش و جوانان در حد قابل قبولی نبود. همچنین شادکامی کارکنان (47/0β=) توانایی پیش‌بینی کارآفرینی در سازمان را داشت. طبق نتایج مدل ساختاری، شادکامی در محیط کار بر کارآفرینی کارکنان آن وزارتخانه تاثیرگذار بود. نتیجه گیری: پیشنهاد می شود مدیران وزارت ورزش و جوانان جهت افزایش کارآفرینی سازمانی، زمینه نشاط و شادکامی کارکنان را فراهم آورند.}, keywords_fa = {شادکامی و نشاط,کارآفرینی سازمانی,وزارت ورزش و جوانان}, url = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_608.html}, eprint = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_608_80ea9955ec15d0b87aa07a87842feebe.pdf} } @article { author = {بای, ناصر and قنبرپور نصرتی, امیر and حسینی نیا, سید رضا}, title = {}, journal = {Human Resource Management in Sports}, volume = {2}, number = {2}, pages = {129-137}, year = {2015}, publisher = {Shahrood University of Technology}, issn = {2383-1499}, eissn = {2383-1502}, doi = {10.22044/shm.2015.609}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارتباط بین مدیریت روابط با مشتری و رضایت مشتریان در ادارات ورزش و جوانان استان گلستان}, abstract_fa = {هدف: هدف پژوهش حاضر، مطالعه ارتباط بین مدیریت روابط با مشتری و رضایت مشتریان در ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود.روش شناسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان به تعداد 203 نفر در سال 1393 بود که بر حسب جدول کوکران، 132 نفر به شیوه تصادفی- طبقه‌ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌های تحقیق از پرسش‌‌نامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری (هانگ کیت و همکاران، 2005) و رضایت مشتریان (استرینگ فلو و همکاران، 2004) استفاده شد. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید.یافته ها: نتایج تحقیق رابطه‌ی معنی‌داری را بین چهار بعد مدیریت ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان نشان داد. نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد سازماندهی مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش توان پیش‌بینی 37 درصد از واریانس متغیر رضایت مشتریان را دارند. نتیجه گیری: پیشنهاد می‌شود مدیران ادارات ورزش و جوانان استان گلستان با بهبود و توسعه مدیریت ارتباط با مشتری در ادارات خود، زمینه افزایش رضایت مشتریان را فراهم نمایند.}, keywords_fa = {مدیریت ارتباط با مشتری,رضایت مشتریان,مدیریت دانش,ادارات ورزش و جوانان}, url = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_609.html}, eprint = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_609_4cf0287d6b9f97f86393ec32f11f2297.pdf} }