@article { author = {عبدالهی گدللو, رضا and کاشف, سید محمد}, title = {Studying Relationship between Components of Silence and Organizational Indifference with Organizational Negligence of Physical Education Teachers}, journal = {Human Resource Management in Sports}, volume = {7}, number = {1}, pages = {137-150}, year = {2019}, publisher = {Shahrood University of Technology}, issn = {2383-1499}, eissn = {2383-1502}, doi = {10.22044/shm.2020.7927.1911}, abstract = {Objective: The purpose of  the present research work was to study the relationship between the components silence and organizational indifference with organizational negligence of physical education teachers. Methodology: This work was of a descriptive-correlation type. The statistical population included the physical education teachers in the Shahin-Dezh and Bokan cities with a volume of 142 people. The sampling method was simple random, and depending on the model Krejcie and Morgan sample size, 103 was considered. The data was collected by the organizational negligence questionnaire, Safari Nia and Amirkhani (2011), organizational silence, Boradas dimitris (2005), organizational indifference, and Danaifard and et al. (2010), and the data was analyzed using the descriptive and inferential statistics. Results: The results obtained showed that the variables organizational silence and indifference were able to predict power organizational negligence with R2 = 29.1%; in this context, the share of the organizational indifference variable ( = 0.568) was significant at the 95% confidence level (P < 0.05) but the share of variable organizational silence ( = 0.153) was not significant (P > 0.05). Conclusion: The variables organizational silence and indifference together explain and predict the variable of organizational negligence. In this case, only the share of the organizational indifference variable is significant, i.e. reducing the organizational indifference of teachers reduces their organizational negligence, and vice versa. It can be suggested that the efforts made to develop the staff abilities and eliminate their silence and organizational indifference should be considered as a serious priority in the policy-makers agenda and planners organizations to decrease  the employees’ negligence.}, keywords = {Organizational silence,Organizational indifference,Organizational negligence,Physical Education Teachers}, title_fa = {بررسی رابطه‌ بین مؤلفه‌های سکوت و بی‌تفاوتی سازمانی با اهمال‌کاری سازمانی معلمان تربیت‌بدنی}, abstract_fa = {هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ی اهمالکاری سازمانی با مؤلفه های سکوت و بیتفاوتی سازمانی معلمان تربیت بدنی بود.روش شناسی: این پژوهش از نوع توصیفی _ همبستگی، جامعه آماری پژوهش؛ معلمان تربیت بدنی شهرستانهای شاهین دژ و بوکان در سال 1396 با حجم 142 نفر بود. روش نمونه گیری از نوع تصادفی ساده، حجم نمونه با توجّه به مدل کرجسی _ مورگان، 103 نفر در نظر گرفته شد. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌ی اهمالکاری سازمانی (SOP) (با پایایی 0/84 = α)، سکوت سازمانی (OSQ) (با پایایی 0/79 = α) و پرسشنامه ی بیتفاوتی سازمانی (OIQ) (با پایایی 0/87 = α) استفاده شد و داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از روش رگرسیون تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: نتایج نشان داد که با اطمینان 95 درصد متغیرهای سکوت و بیتفاوتی سازمانی به گونه‌ی معنی‌داری توان تبیین 30/6=R2 درصد متغیر اهمالکاری سازمانی را دارا هستند (0/553= R، 21/351= (97، 2)F و 0/05 > P). در این زمینه سهم متغیر بیتفاوتی سازمانی (0/568 =بتا ) در سطح اطمینان 95 درصد معنی‌دار بود (0.05 > P)، اما سهم متغیر سکوت-سازمانی (0/568 =بتا ) معنی دار نبود (0/05 < P). نتیجه گیری: در راستای پاسخگویی هرچه بیشتر سازمانها، به نیازها و چالشهای گوناگون و توسعه ی سازمانهای خود، پیشنهاد میشود تلاش در جهت توسعه توانمندیهای کارکنان و چارةجویی رفع سکوت و بیتفاوتی سازمانی آنان، بعنوان یک الویت جدی در دستور کار سیاستگذاران و برنامه ریزان و مدیران عالی سازمانها قرار گیرد، تا از میزان اهمالکاری کارکنان کاسته شود.}, keywords_fa = {" اهمال‌کاری سازمانی "," سکوت‌سازمانی ","بی‌تفاوتی‌سازمانی "," معلم "," تربیت‌بدنی"}, url = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_1731.html}, eprint = {https://shm.shahroodut.ac.ir/article_1731_f18b1bde5af1de7c77dfb1cc7cff5b85.pdf} }