دانشگاه صنعتی شاهرودمدیریت منابع انسانی در ورزش2383-14994220170622تاثیر برنامهریزی راهبردی بر اثربخشی سازمانی با نقش میانجی انعطافپذیری سازمانی147162100210.22044/shm.2017.4983.1402FAعلی احمدیعضو هیئت علمی دانشگاه پیام نوربهرام یوسفیدانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه رازیحسین عیدیاستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی0000-0002-6039-7826شیرین زردشتیاناستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه رازیJournal Article20161103هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر برنامهریزی راهبردی بر اثربخشی سازمانی با نقش میانجی انعطافپذیری سازمانی با ارایه یک مدل در وزارت ورزش و جوانان و فدراسیونهای ورزشی انجام گرفت. <br /> روش شناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران ارشد، میانی و عملیاتی شاغل در وزارت ورزش و جوانان و فدراسیونهای ورزشی در سال 1395 تشکیل دادند. با توجه به تعداد کم جامعه آماری، تعداد نمونه برابر با تعداد جامعه در نظر گرفته شد. تعداد 60 پرسشنامه توزیع گردید و در مجموع 46 پرسشنامه مورد سنجش قرار گرفت. از پرسشنامه اصلاح شده برنامهریزی راهبردی و انعطاف پذیری سازمانی یزدانپناه و سلطانی (1393) و پرسشنامه 20 سوالی اثربخشی سازمانی هسو (2002) استفاده شدکه پایایی آنها با روش آلفای کرونباخ تایید شد. تجزیه و تحلیل دادهها نیز با استفاده از نرمافزارهای spss نسخه 20 و pls نسخه 3 انجام شد. <br /> یافتهها: نتایج مدل معادلات ساختاری نشان داد برنامهریزی راهبردی بر انعطافپذیری سازمانی و انعطافپذیری سازمانی نیز بر اثربخشی سازمانی اثر مثبت و معنادار داشت و نقش واسطهای انعطافپذیری در ارتباط میان برنامهریزی راهبردی و اثربخشی تایید شد. همچنین از بین متغیرهای انعطافپذیری سازمانی، انعطافپذیری تکنولوژی و پژوهشی اثر معناداری بر اثربخشی سازمانی نداشتند. اما به ترتیب متغیرهای انعطافپذیری آموزشی، انعطافپذیری ساختاری و انعطافپذیری مالی بیشترین تاثیر را بر اثربخشی سازمانی داشتند. <br /> نتیجهگیری: توصیه می شود به منظور تقویت عوامل انعطافپذیری آموزشی، انعطافپذیری ساختاری و انعطافپذیری مالی در سازمانهای ورزشی بکار بست تا اثربخشی برنامههای راهبردی تقویت گردد.https://shm.shahroodut.ac.ir/article_1002_958244f3074fdb35dc8f5abba37040ef.pdfدانشگاه صنعتی شاهرودمدیریت منابع انسانی در ورزش2383-14994220170622شناسایی موانع ارتباطات بین فردی در تیمهای ورزشی بر اساس روش دلفی163177100310.22044/shm.2017.4589.1358FAشهرزاد نیریاستادیار دانشگاه تربیت مدرسمرجان صفاریاستادیار دانشگاه تربیت مدرس0000-0002-0257-7896Journal Article20160721چکیده<br /> هدف: اگر چه ارتباطات میان فردی بهتر به منزله کسب نتایج بهتر برای تیم است؛ اما متأسفانه موانع متعددی بر سر راه ارتباطات اثربخش در تیمهای ورزشی وجود دارد. هدف این پژوهش که با تمرکز بر "جفت مربی - ورزشکار" صورت گرفته شناسایی بخشی از این موانع در تیمهای ورزشی است.<br /> روششناسی: گردآوری دادهها در این پژوهش در دو مرحله صورت گرفته است. در مرحله اول، فهرستی از موانع فراروی ارتباطات اثربخش از طریق جست و جو در مبانی نظری در قالب هفت دسته موانع زبانی، نگرشی، ادراکی، فیزیکی، محیطی، معنائی و فرهنگی استخراج شد. در مرحله دوم با استفاده از تکنیک دلفی؛ آرای خبرگان پانل دلفی در مورد این گزارهها کسب شد. تعداد خبرگان در این پژوهش 20 نفر بود که به روش نمونهگیری هدفمند از بین اعضای هیات علمی رشتههای ارتباطات، رسانه و مدیریت ورزشی و مربیان هیات علمی دانشگاهها که سابقه مربیگری یا ورزشی در سطح باشگاهی داشتند؛ انتخاب شدند. فرایند دلفی در این پژوهش در دو راند صورت گرفت.<br /> یافتهها: تعداد دوازده گزاره توانستند اجماع مورد نظر خبرگان را کسب کنند و هشت گزاره حداقل اجماع را به دست نیاورند.<br /> نتیجهگیری: غلبه بر موانع زبانی، نگرشی، ادراکی، فیزیکی، محیطی، معنائی و فرهنگی؛ منجر به برقراری ارتباطات اثربخش و بالتبع منطبق شدن معنای مورد نظر مربیان و ورزشکاران بر یکدیگر و بهبود عملکرد و موفقیت تیم میشود.https://shm.shahroodut.ac.ir/article_1003_17ace36e2e0a5282fc76ff80574c3d65.pdfدانشگاه صنعتی شاهرودمدیریت منابع انسانی در ورزش2383-14994220170622مقایسه وضع موجود و مطلوب فرصتهای شغلی برای فارغالتحصیلان رشته علوم ورزشی (مورد مطالعه: استان گلستان)179188100410.22044/shm.2017.4401.1323FAزین العابدین فلاحدانشیار گروه تربیت بدنی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایرانفریده بهشتیگروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهیختگان گلستانمحمد بهشتیگروه تربیت بدنی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان ،ایرانمحمد حسین رضوانیاستادیار دانشگاه صنعتی شاهرودJournal Article20160530هدف: هدف از انجام این تحقیق، مقایسه وضع موجود و مطلوب فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته علوم ورزشی (مورد مطالعه استان گلستان) بود. <br /> روش شناسی: روش تحقیق علّی- مقایسه ای بود که به صورت میدانی اجرا شد. جامعه آماری شامل کلیه نخبگان و کارشناسان دخیل در امر ورزش در بخش دولتی و خصوصی استان گلستان که فارغ التحصیل علوم ورزشی باشند (اساتید دانشگاه، معلمین ورزش، کارشناسان ادارات ورزش و جوانان و مربیان فعال ورزشی) بودند(420=N). نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران و به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شد (200=n). برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه اصلاح شده فرصت های موثر بر اشتغال برومند (1390) استفاده شد که روایی آن توسط اساتید ورزشی مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ 0/87به دست آمد. برای تحلیل دادهها از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد.<br /> یافته ها: یافتههای تحقیق نشان دادند که بین وضع موجود و مطلوب تاثیر تمام فرصت های شغلی (آموزشی، خدماتی، مرتبط با تندرستی، مربیگری و رسانه ای) در اشتغال فارغ التحصیلان علوم ورزشی از دیدگاه آزمودنی ها تفاوت معناداری وجود دارد. <br /> نتیجه گیری: تفاوت بین وضع موجود و مطلوب تاثیر فرصت های شغلی در اشتغال فارغ التحصیلان نشان می دهد که در حال حاضر از تمام این فرصت ها برای اشتغال فارغ التحصیلان علوم ورزشی کمتر استفاده شده است و با برنامه ریزی و توجه ویژه می توان از آن ها حداکثر استفاده را برای اشتغال و کارآفرینی در بخش ورزش انجام داد.https://shm.shahroodut.ac.ir/article_1004_51f4cd481443a9ea0b3fe856c777fba3.pdfدانشگاه صنعتی شاهرودمدیریت منابع انسانی در ورزش2383-14994220170622بررسی ارتباط بین حمایت سازمانی درک شده با عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی استان گلستان189199100510.22044/shm.2017.4607.1363FAناصر بایگروه تربیت بدنی، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، آزادشهر، ایرانJournal Article20160727هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بین حمایت سازمانی درک شده با عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی استان گلستان بود.<br /> روش شناسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان تربیت بدنی استان گلستان به تعداد 650 نفر بود که بر حسب فرمول کوکران، 242 نفر به شیوه انتخاب تصادفی طبقهای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای تحقیق از پرسشنامههای حمایت سازمانی درک شده یاواس و باباکوس (2009) و عملکرد شغلی بابین و بالس (2004) استفاده شد. همچنین برای آزمون فرضیههای تحقیق از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد.<br /> یافتهها: نتایج تحقیق رابطهی معنیداری را بین پنج بعد حمایت سازمانی درک شده با عملکرد شغلی نشان داد. در تحلیل رگرسیونی نیز نتایج نشان داد آموزش و توانمندسازی توان پیشبینی عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی را دارند. <br /> نتیجه گیری: پیشنهاد میشود مسئولان و مدیران آموزش و پرورش و مدارس استان گلستان با حمایت سازمانی مناسب از معلمان تربیت بدنی، به بهبود عملکرد شغلی این معلمان کمک نمایند.https://shm.shahroodut.ac.ir/article_1005_fb54863a71d6149a13746a271f557862.pdfدانشگاه صنعتی شاهرودمدیریت منابع انسانی در ورزش2383-14994220170622تدوین منشور اخلاقی مدیران تربیت بدنی نیروهای مسلح201217100610.22044/shm.2017.4868.1385FAحسین زارعیاناستادیار پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشیمهرعلی باران چشمهعضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی (امین)محمود فاضل بخششیاستادیار دانشگاه سیستان و بلوچستاننازنین راسخاستادیار پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشیJournal Article20161002هدف: هدف تحقیق حاضر تدوین منشور اخلاقی مدیران تربیتبدنی نیروهای مسلح بود. <br /> روش شناسی: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی، به لحاظ ماهیت، اکتشافی و به لحاظ روش جمع آوری داده ها، میدانی بود. جامعه آماری شامل مدیران تربیت بدنی سازمانهای نیروهای مسلح به تعداد (560=N) نفر بوده که با توجه به جدول مورگان تعداد (234=n) نفر و به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای به عنوان نمونه آماری تعیین گردید. به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه از طریق آزمون لاوشه (84/0=CVR) و پایایی آن از طریق آزمون آلفا کرونباخ (83/0= α) تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل آماری یافتهها از تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی استفاده شد.<br /> یافته ها: نتایج تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی نشان داد که منشور اخلاقی در قالب 6 عامل رفتار مبتنی بر قانون محوری، کار گروهی، صداقت گفتاری و عدالترفتاری، مسئولیت مالی، رفتار حرفهای و وظیفه شناسی قابل برازش و تبیین میباشد. همچنین تمامی عاملها با مفهوم منشور اخلاقی مدیران تربیت بدنی نیروهای مسلح، دارای رابطه مثبت و معنی داری بالاتر از سطح (96/1T-value=) بودند. <br /> نتیجه گیری: پیشنهاد میشود مدیران تربیت بدنی نیروهای مسلح با توجه به شاخصهای اخلاقی تدوین شده، در برخورد و رفتار حرفهای با زیردستان و ارباب رجوعهای سازمان ورزشی مربوطه کوشا باشند.https://shm.shahroodut.ac.ir/article_1006_12ee6be91ab92ddee0821ee56de832f7.pdfدانشگاه صنعتی شاهرودمدیریت منابع انسانی در ورزش2383-14994220170622تعیین روایی و پایایی پرسشنامه بیتعهدی اخلاقی در ورزش219229100710.22044/shm.2017.4519.1350FAحسین پورسلطانی زرندیاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نورمحمد غلی قرهدانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نورسیده طاهره موسوی راداستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نورJournal Article20160629هدف: هدف از این پژوهش تعیین روایی و پایایی پرسشنامه بی تعهدی اخلاقی در ورزش بود. <br /> روش شناسی: جامعه آماری این پژوهش را ورزشکاران رشته های ورزشی مختلف در سطح ایران تشکیل دادند که از بین آنها تعداد 422 پرسشنامه جمع آوری شد. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه بی تعهدی اخلاقی باردلی و ماریا (2007) که مشتمل بر 32 سؤال بوده و شامل مؤلفه های "بازسازی رفتار"، "مقایسه سودمند"، "عدم مسئولیت پذیری"، "عواقب تحریف"، "از دست دادن صفات انسانی" و "سرزنش" می باشد استفاده شد. روش پژوهش از نوع توصیفی بوده که به صورت میدانی به اجرا درآمده است. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید مدیریت ورزشی به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از شاخص های توصیفی و آزمون های آماری ضریب آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی و تحلیل عاملی تأییدی برای تعیین روایی سازه استفاده شد. <br /> یافته ها: نتایج نشان داد پایایی پرسشنامه بی تعهدی اخلاقی (87/0) میباشد. در خصوص روایی سازه و بر اساس میزان روابط و T-value، تمامی سؤالات رابطه معناداری با عاملها داشتند و توانستند پیشگوی خوبی برای عامل خود باشند. شاخـصهای نسبت x2 به df (89/1)، 067/0=RMSEA و همچنین 99/0=NFI، 98/0=CFI، 99/0=IFI، 98/0= AGFI و 97/0=GFI، برازش مدل را تأیید کردند. همچنین در خصوص روابط عاملها با مفهوم بی تعهدی اخلاقی نتایج نشان داد که تمامی عاملها توانستند پیشگوی خوبی برای مفهوم بی تعهدی اخلاقی باشند.https://shm.shahroodut.ac.ir/article_1007_eb8ca5c0a77c08365b0d0eac5786ddcc.pdfدانشگاه صنعتی شاهرودمدیریت منابع انسانی در ورزش2383-14994220170622رابطه رهبری معنوی و کیفیت زندگی کاری با توانمندسازی روانشناختی231243100810.22044/shm.2017.5126.1438FAجبار سیف پناهی شعبانیاستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه زنجانشاهو رضاییکارشناسارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندجJournal Article20161206هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه رهبری معنوی و کیفیت زندگی کاری با توانمندسازی روانشناختی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان بود. <br /> روش شناسی: روش پژوهش توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان مشتمل بر 84 نفر بود. با توجه به تعداد کم افراد جامعه از روش سرشماری استفاده گردید و پرسشنامه بین همه کارکنان توزیع گردید. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه های رهبری معنوی فرای و همکاران، کیفیت زندگی کاری والتون و توانمندسازی روانشناختی وتن و کمرون بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها بوسیله ده نفر از اساتید دانشگاهی تأیید شد. همچنین جهت بررسی پایایی پرسشنامهها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آلفا برای پرسشنامه رهبری معنوی، 945/0، برای پرسشنامه کیفیت زندگی کاری، 910/0 و برای پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی، 922/0 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها نیز از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. <br /> یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بین رهبری معنوی و کیفیت زندگی کاری با توانمندسازی روانشناختی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. <br /> نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش به مدیران سازمان ها، از جمله اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان پیشنهاد می شود، با ایجاد فضای رهبری معنوی و کیفیت زندگی کاری مطلوب، توانمندی روانشناختی کارکنان را تقویت کنند.https://shm.shahroodut.ac.ir/article_1008_6df9157debf0d61fd469ab09832d7435.pdfدانشگاه صنعتی شاهرودمدیریت منابع انسانی در ورزش2383-14994220170622ارتباط بین سبک تفکر و خودکارآمدی مدیران ورزشی ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان تهران245261100910.22044/shm.2017.3872.1254FAمریم مختاری دینانیاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه الزهرا(س)Journal Article20160117هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط بین سبک تفکر و خودکارآمدی مدیران ورزشی بود. <br /> روششناسی: جامعه آماری این پژوهش شامل 114 نفر از مدیران ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای استان تهران بود. نمونه آماری تحقیق برابر با جامعه (تمامشمار) درنظر گرفته شد. به منظور جمعآوری دادهها، از پرسشنامههای سبک تفکر استرنبرگ (1991) و خودکارآمدی نظامی، شوارتزر و جروسلم (1996) استفاده شد. پایایی پرسشنامهها با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه و به ترتیب ضرایب 82/0 و 74/0 بدست آمد. روش تحلیل دادههای تحقیق در ارتباطسنجی، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه و در مقایسهسنجی، t مستقل بود. <br /> یافتهها: نتایج نشان داد وضعیت خودکارآمدی مدیران ورزشی متوسط است. بهعلاوه، بین همه سبکهای تفکر با خودکارآمدی رابطه مثبت معناداری وجود داشت (05/0p≤). همچنین، بر اساس ضرایب بدستآمده در تحلیل رگرسیون، در بین سبکهای تفکر مدیران ورزشی، سبکهای تفکر قانونگذار، کلینگر، آزاداندیش، برونگرا و سلسلهمراتبی پیشبینیکنندههای قویتری برای خودکارآمدی مدیران ورزشی هستند (05/0p≤).<br /> نتیجهگیری: با توجه به متوسط بودن میانگین خودکارآمدی مدیران ادارات ورزشی و ارتباط سبک تفکر با خودکارآمدی مدیران ورزشی، لازم است مسئولان بالادستی سازمان نسبت به فراهم کردن زمینههای آموزش سبک تفکر برای مدیران ورزش و کل سازمان اقدام نمایند.https://shm.shahroodut.ac.ir/article_1009_0e78fc5b9d9befcfd3998abd6b471e6f.pdfدانشگاه صنعتی شاهرودمدیریت منابع انسانی در ورزش2383-14994220170622رابطه بین اقدامات مدیریت منابع انسانی و حفظ و نگهداری داوطلبان هیات های ورزشی استان مرکزی263274101010.22044/shm.2017.4823.1380FAعابد حقدادیکارشناسارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجردعزت اله شاه منصوریاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراکاسفندیار خسروی زادهاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه اراکJournal Article20160923چکیده<br /> هدف: هدف از این پژوهش، بررسی رابطه بین اقدامات مدیریت منابع انسانی و حفظ و نگهداری داوطلبان هیأتهای ورزشی استان مرکزی بود. <br /> روششناسی: این پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی رؤسا، نایب رؤسا و دبیران هیأتهای ورزشی استان مرکزی (146 نفر) بودند. نمونهگیری به صورت تمام شمار انجام شد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. دادهها از طریق رگرسیون تجزیه و تحلیل شدند. <br /> یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که بین اقدامات مدیریت منابع انسانی و حفظ و نگهداری داوطلبان هیات های ورزشی استان مرکزی ارتباط آماری معناداری وجود دارد. در این خصوص، واگذاری کار، آشناسازی و آموزش، جذب و همچنین قدردانی و ایجاد انگیزش به ترتیب به میزان 492/0، 269/0، 236/0 و 180/0 توانستند حفظ و نگهداری داوطلبان هیأتهای ورزشی استان مرکزی را پیش بینی نمایند. <br /> نتیجهگیری: اقدامات مدیریت منابع انسانی بر حفظ و نگهداری داوطلبان هیات های ورزشی موثر است. بنابراین، پیشنهاد میشود مسولین ذیربط از این اقدامات بویژه واگذاری کار، آشناسازی و آموزش، جذب و قدردانی و ایجاد انگیزش برای حفظ و نگهداری داوطلبان هیاتهای ورزشی استان مرکزی استفاده نمایند.https://shm.shahroodut.ac.ir/article_1010_d0e75499ecfb6402b0b0ff0932707154.pdfدانشگاه صنعتی شاهرودمدیریت منابع انسانی در ورزش2383-14994220170622تأثیر تغییر مربیان بر عملکرد باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران275287101110.22044/shm.2017.5546.1506FAرحیم رمضانی نژاداستاد دانشگاه گیلانمهرعلی همتی نژاداستاد دانشگاه گیلانمحمد حسن قلی زادهدانشیار دانشگاه گیلانمحمد رحیم رمضانیاندانشیار دانشگاه گیلانمیثاق حسینی کشتاناستادیار دانشگاه بجنوردJournal Article20170324چکیده: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تأثیر تغییرات مربیگری بر عملکرد باشگاههای فوتبال لیگ برتر ایران بود.<br /> روششناسی: جامعۀ آماری پژوهش، تمامی باشگاههای 12 دوره لیگ برتر فوتبال ایران (1380 تا 1392) بودند و نمونه آماری نیز شامل باشگاههایی میشد که بیش از 3 فصل در لیگ برتر حضور داشتند. دادههای پژوهش از بایگانی سازمان لیگ برتر و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان استخراج و بهبود یا تنزل رتبه باشگاههای فوتبال در هر فصل نسبت به فصل گذشته بر اساس تغییر یا عدم تغییر سرمربی باشگاهها بررسی شدند. از آزمونهای تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه با آزمون تعقیبی گابریل و آزمون t مستقل برای تحلیل دادهها در سطح معنیداری کمتر از 05/0 استفاده گردید.<br /> یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که ثبات مربیگری تاثیر معنیداری بر بهبود عملکرد و تغییرات پیاپی سرمربیان باشگاه نیز تأثیر معنیداری بر کاهش عملکرد باشگاه داشت. همچنین نتایج نشان داد تغییر سرمربی سبب 48/1 کاهش رتبه در جدول ردهبندی لیگ برتر و ثبات سرمربی سبب 19/1 رتبه بهبود در ردهبندی تیم شد.<br /> نتیجهگیری: به طور کلی، تحلیل یافتههای پژوهش از این فرضیه حمایت کرد که ثبات مربیگری با ایجاد زمان کافی برای سرمربیان جهت جذب بازیکنان مورد نظر و پیاده کردن تاکتیکها و فلسفۀ کاری خود، در نهایت سبب بهبود عملکرد باشگاه خواهد شد.https://shm.shahroodut.ac.ir/article_1011_df5cfb171778a6202b4caa952a4db38d.pdf