مدیریت راهبردی منابع انسانی در ورزش
اسفندیار خسروی زاده؛ سارا عزیزی؛ زینب مندعلی زاده
چکیده
چکیدههدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر اقدامات مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر عملکرد سازمانی کارکنان با نقش میانجی یادگیری سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان مرکزی بود. روششناسی: روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود که به صورت پیمایشی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان اداره ورزش و جوانان استان مرکزی بود که از بین ...
بیشتر
چکیدههدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر اقدامات مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر عملکرد سازمانی کارکنان با نقش میانجی یادگیری سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان مرکزی بود. روششناسی: روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود که به صورت پیمایشی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان اداره ورزش و جوانان استان مرکزی بود که از بین آنها 95 نفر به صورت تصادفی طبقهای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری دادههای پژوهش از پرسشنامههای استاندارد اقدامات مدیریت استراتژیک منابع انسانی، پرسشنامه یادگیری سازمانی و پرسشنامه عملکرد سازمانی کارکنان استفاده شد. دادههای پژوهش با استفاده از آزمون مدلسازی معادلات ساختاری در بسته نرم افزارهای اس.پی.اس.اس نسخه 23 و اسمارت پی.ال.اس نسخه 3 تحلیل شدند.یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد اقدامات مدیریت استراتژیک منابع انسانی با ضریب 65/0 بر عملکرد سازمانی کارکنان و با ضریب 81/0 بر یادگیری سازمانی؛ همچنین یادگیری سازمانی با ضریب 71/0 بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبت مستقیم و معناداری دارد (05/0≥P). بعلاوه، یادگیری سازمانی دارای نقش میانجی جزئی در رابطه بین اقدامات مدیریت استراتژیک منابع انسانی و عملکرد سازمانی کارکنان بود.نتیجهگیری : با توجه به نتایج حاصل پیشنهاد میشود که مسئولین سازمانهای مورد مطالعه اقدامات لازم به منظور ارتقای وضعیت ارزیابی عملکرد، مشارکت کارکنان استخدام مناسب، پاداش و آموزش کارکنان انجام دهند که در نهایت می-تواند باعث بهبود یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی آنها شود.
اسفندیار خسروی زاده؛ حسن خلجی؛ زینب مندعلی زاده
چکیده
چکیده هدف: هدف از انجام این پژوهش، تدوین منشور اخلاقی مربیان هیاتهای ورزشی استان مرکزی بود. روششناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل مربیان فعال هیاتهای ورزشی در کل استان مرکزی (2188 نفر) بودند که 327 نفر از آنها به صورت نمونهگیری تصادفی سهمیهای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ...
بیشتر
چکیده هدف: هدف از انجام این پژوهش، تدوین منشور اخلاقی مربیان هیاتهای ورزشی استان مرکزی بود. روششناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل مربیان فعال هیاتهای ورزشی در کل استان مرکزی (2188 نفر) بودند که 327 نفر از آنها به صورت نمونهگیری تصادفی سهمیهای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری دادههای پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط 10 نفر از اساتید دانشگاه و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ ارزیابی شد. دادهها با استفاده از آزمونهای t و تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی تحلیل شدند. یافتهها: طبق نتایج پژوهش، 34 شاخص بر روی 8 عامل توکل به خدا، ورزش جوانمردانه، میهن دوستی، صداقت، قانونپذیری و سلامت کار، انسجام و همدلی، امانتداری و شجاعت، و شفافیت مالی و روابط سالم به عنوان عاملهای منشور اخلاقی مربیان شناسایی و تایید شدند. نتیجهگیری: الگوی شناسایی شده برای تدوین منشور اخلاقی مربیان هیاتهای ورزشی استان مرکزی از برازش مناسب برخوردار بود. از این رو، پیشنهاد میشود منشور اخلاقی تدوین شده توسط هیاتهای مذکور برای ارتقای اخلاق در حرفه مربیگری مورد استفاده قرار گیرد.