مدیریت استعداد و رهبری در منابع انسانی در ورزش
کریم زهره وندیان؛ اسفندیار خسروی زاده؛ احسان شاکری
چکیده
هدف تحقیق: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مدیریت استعداد در حفظ و نگهداری بازیکنان فوتبال باشگاههای استان اصفهان انجام شد.روششناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل مربیان و بازیکنان تیمهای فوتبال استان اصفهان (800 نفر) بودند که نمونه بهصورت طبقهای نسبی(200 نفر) ...
بیشتر
هدف تحقیق: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مدیریت استعداد در حفظ و نگهداری بازیکنان فوتبال باشگاههای استان اصفهان انجام شد.روششناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل مربیان و بازیکنان تیمهای فوتبال استان اصفهان (800 نفر) بودند که نمونه بهصورت طبقهای نسبی(200 نفر) انتخاب شدند. دادهها بهوسیله پرسشنامه مدیریت استعداد نیک پور (2017) و پرسشنامه حفظ و نگهداری قوسی و همکاران (2015) جمعآوری شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه بهوسیله 10 نفر از متخصصان و پایایی بهوسیله آلفای کرونباخ تأیید شد. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار اس.پی.اس.اس نسخه 16 و نرمافزار اسمارت پی.ال.اس نسخه 3 استفاده گردید.نتایج تحقیق: نتایج نشان داد که مدیریت استعداد اثر مثبت و معناداری روی ابعاد حفظ و نگهداری بازیکنان دارد. این نتایج شامل اثر مثبت و معنادار مدیریت استعداد بر ترک نکردن باشگاه (43/0=β)، ثبات و امنیت شغلی (62/0=β) و خالی نماندن پستهای تیم (56/0=β) بود.نتیجهگیری: با توجه به نقش مدیریت استعداد در حفظ و نگهداری بازیکنان در باشگاههای فوتبال میتوان گفت مدیران باشگاهها باید برنامهریزی دقیقی برای مدیریت استعدادها در تمام سطوح داشته باشند تا بتوانند استعدادها را در باشگاه خود حفظ کرده و از خروج آنها از باشگاه جلوگیری نمایند و هزینههای خرید بازیکنان جدید را از سایر استانها کاهش دهند و عملکرد باشگاه در زمینه نقلوانتقالات و کاهش هزینهها بهبود بخشند.
کریم زهره وندیان؛ اسفندیار خسروی زاده؛ طهماسب شیروانی
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی قابلیتهای بازاریابی و کسب درآمد نیروی انسانی باشگاههای فوتبال لیگ برتر ایران و طراحی مدل آن است. روش تحقیق: این تحقیق از نوع کیفی است که از روش نظریه دادهبنیاد و رویکرد گلیزر (1992) استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل کلیه مدیران باشگاههای فوتبال و اساتید مدیریت ورزشی است. از روش نمونهگیری نظری و بهشیوه ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی قابلیتهای بازاریابی و کسب درآمد نیروی انسانی باشگاههای فوتبال لیگ برتر ایران و طراحی مدل آن است. روش تحقیق: این تحقیق از نوع کیفی است که از روش نظریه دادهبنیاد و رویکرد گلیزر (1992) استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل کلیه مدیران باشگاههای فوتبال و اساتید مدیریت ورزشی است. از روش نمونهگیری نظری و بهشیوه گلوله برفی نمونه انتخاب شد. برای جمعآوری دادهها از مصاحبه بهصورت سؤالات باز استفاده شد. یافتهها: دادههای حاصل از 15 مصاحبه به روش تئوریسازی دادهبنیاد، کدگذاری و تجزیهوتحلیل گردید. درمجموع 426 کد باز از تجزیهوتحلیل مصاحبهها و پیشینه تحقیق بهدست آمد. بعد از استخراج کدهای مشابه 134 کد حلصل شد و در مرحله کدگذاری محوری به 21 کد تبدیل شدند. در مرحله بعد، کدهای محوری در 5 گروه کد انتخابی از قابلیت بازاریابی نیروی انسانی شامل قابلیتهای بازاریابی مدیران باشگاه، قابلیتهای بازاریابی بازیکنان و مربیان، قابلیتهای بازاریابی کارکنان و تدارکات، قابلیتهای بازاریابی مشاهیر و پیشکسوتان و قابلیتهای بازاریابی لیدرهای باشگاه جای گرفتند. با توجه به ارتباطات بین این پنج گروه مدل بهصورت دایرهای تدوین شد که قابلیت بازاریابی مدیران در مرکز و سایر قابلیتها در محیط قرار گرفتند. نتیجهگیری: مدل ارائهشده میتواند بهعنوان ابزاری جهت شناسایی قابلیتهای بازاریابی نیروی انسانی باشگاههای فوتبال، بهرهگیری و استفاده از این قابلیتهای برای بازاریابی و کسب درآمد مورد استفاده قرار گیرد تا بهگونهای منطقی و اصولی با برنامهریزی و سازماندهی این قابلیتها و توسعه آنها، به بازاریابی و کسب درآمد و استقلال مالی باشگاهها و حل مشکلات موجود در این حوزه پرداخت.