آینده پژوهی در منابع انسانی در ورزش
سید هاتف میردوزنده؛ محسن باقریان فرح آّبادی؛ حبیب هنری؛ مهدی عمادی
چکیده
هدف: تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل توسعه منابع انسانی سازمانهای ورزشی با توجه به ظرفیتهای متاورس طراحی گردید.
روششناسی: تحقیق حاضر از جمله تحقیقات کیفی بود که به صورت میدانی اجرایی گردید. روش کیفی مورد استفاده در تحقیق حاضر از نوع تحلیل محتوای کیفی بود. مشارکتکنندگان در تحقیق حاضر شامل خبرگان آگاه به موضوع تحقیق بودند. مشارکتکنندگان ...
بیشتر
هدف: تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل توسعه منابع انسانی سازمانهای ورزشی با توجه به ظرفیتهای متاورس طراحی گردید.
روششناسی: تحقیق حاضر از جمله تحقیقات کیفی بود که به صورت میدانی اجرایی گردید. روش کیفی مورد استفاده در تحقیق حاضر از نوع تحلیل محتوای کیفی بود. مشارکتکنندگان در تحقیق حاضر شامل خبرگان آگاه به موضوع تحقیق بودند. مشارکتکنندگان در این پژوهش با استفاده از نمونهگیری هدفمند و با رویکرد انتخاب نمونهگیری همگون و در عین حال با رعایت حداکثر تنوع انتخاب شدند. این مسئله تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. در نهایت تعداد ۱۴ مصاحبه در این خصوص انجام گردید. این افراد شامل خبرگانی بودند که به موضوع پژوهش حاضر اشراف کامل داشتند. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر مصاحبه نیمه ساختاریافته بود.
یافتهها: نتایج نشان داد که مدل توسعه منابع انسانی سازمانهای ورزشی با توجه به ظرفیتهای متاورس شامل ابعادی از جمله قابلیتهای آموزشی، توسعه شایستگی، تبیین سیاستها، هدایت و نگهداشت منابع انسانی و نظارت و ارزیابی است
نتیجهگیری: نتایج نشان داد که عوامل مختلفی از جمله شخصیسازی آموزش، توسعه کمی و کیفی شایستگیها، نهادینهسازی سیاستها، تعالی منابع انسانی و پایش منابع انسانی میتواند روند توسعه منابع انسانی سازمانهای ورزشی با توجه به ظرفیتهای متاورس را تسریع بخشد.
آینده پژوهی در منابع انسانی در ورزش
شکوفه بیرانوند؛ سید محمد حسین رضوی؛ مرتضی دوستی
چکیده
هدف: هدف این پژوهش طراحی مدل توسعه حرفهای معلمان تربیت بدنی مبتنی بر خودسازی با رویکرد کیفی بود.روششناسی: روش پژوهش به شیوه کیفی بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش تحلیل مضمون انجام شد. برای جمعآوری دادهها از مصاحبه استفاده شد. روایی و پایایی پژوهش از طریق معیارهای اعتبار، انتقال پذیری، قابلیت اعتماد و تاییدپذیری، تأیید شد. در ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش طراحی مدل توسعه حرفهای معلمان تربیت بدنی مبتنی بر خودسازی با رویکرد کیفی بود.روششناسی: روش پژوهش به شیوه کیفی بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش تحلیل مضمون انجام شد. برای جمعآوری دادهها از مصاحبه استفاده شد. روایی و پایایی پژوهش از طریق معیارهای اعتبار، انتقال پذیری، قابلیت اعتماد و تاییدپذیری، تأیید شد. در مجموع 15 مصاحبه با خبرگان و متخصصان انجام شد و تا جایی ادامه یافت که پژوهش به اشباع نظری و کفایت رسید، سپس دادههای به دست آمده به روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی مورد تحلیل قرار گرفتند.یافتهها: براساس یافتهها 81 مضمون پایه در قالب 20 مضمون سازمان یافته و 7 مضمون فراگیر چارچوببندی شدند. مضامین فراگیر شامل، حرفهایگری فردی، رفتار حرفهای، دانش حرفهای، تعاملات سازنده، حرفهای سازی، کارکردهای سازمانی و کارکردهای فردی بود.نتیجهگیری: به منظور توسعه حرفهای معلمان تربیت بدنی باید به راهبردهایی مانند ارتباطات ساختارمند و ایجاد محیطی مناسب برای خودشکوفایی و حرفهای گری معلمان تربیت بدنی توجه کرد.
مدیریت منابع انسانی در ورزش شامل کارکنان حقوق بگیر، نیروهای داوطلب و مشتریان
سهیلا توحیدی؛ مهرداد محرم زاده؛ مسعود ایمانزاده؛ سیمین اسگندری دستگیری
چکیده
هدف: ورزش یک پدیده اجتماعی وسیع و جهانی است که در زندگی جوانان و بزرگسالان ریشه دارد. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی اجتماعی برتوسعه ورزش همگانی بانوان استان اردبیل با نقش میانجی نشاط اجتماعی می باشد. روش شناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی، از نظر ماهیت و محتوایی از نوع توصیفی – تحلیلی، از حیث گردآوری داده ...
بیشتر
هدف: ورزش یک پدیده اجتماعی وسیع و جهانی است که در زندگی جوانان و بزرگسالان ریشه دارد. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی اجتماعی برتوسعه ورزش همگانی بانوان استان اردبیل با نقش میانجی نشاط اجتماعی می باشد. روش شناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی، از نظر ماهیت و محتوایی از نوع توصیفی – تحلیلی، از حیث گردآوری داده ها میدانی بود. جامعه پژوهش مشتریان بانوان باشگاههای ورزشی استان اردبیل و نیز بانوان فعال در پارک ها و ورزش های صبحگاهی و اماکن رو باز (حدودا بیش از 1000نفر) بودند. تعداد نمونه به روش تصادفی طبقه ای 450 نفر انتخاب شد. پایایی توسعه ورزش همگانی آفرینش (1386)، 87/؛ نشاط اجتماعی تمیزیفر و عزیزیمهر (1396)، 90/؛ بازاریابی اجتماعی صابری و همکاران (1397) 84/؛ بدست آمد و 442 پرسشنامه بصورت کامل گردآوری شده بود که 430 مورد از آنها کامل بودند و با نرم افزار pls مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد بازاریابی اجتماعی با ضریب 0/56 درصد اثر مثبت و معنی داری (12/63) بر توسعه ورزش همگانی، بازاریابی اجتماعی با ضریب 0/78 درصد اثر مثبت و معنی داری (36/12) بر نشاط اجتماعی، متغیر میانجی نشاط اجتماعی با ضریب 0/35 درصد اثر مثبت و معنی داری (7/61) بر توسعه ورزش همگانی دارد. نتیجه گیری: توسعة ورزش همگانی بانوان در بین افراد به عنوان جزئی از فرهنگ، نیازمند انجام برنامه ریزی های بلندمدت است و داشتن برنامه ای مدون با رویکرد بازاریابی لازم است تا بتوان به هدف مورد نظر رسید.