ناصر بای
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بین حمایت سازمانی درک شده با عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی استان گلستان بود. روش شناسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان تربیت بدنی استان گلستان به تعداد 650 نفر بود که بر حسب فرمول کوکران، 242 نفر به شیوه انتخاب تصادفی طبقهای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای تحقیق از پرسشنامههای ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بین حمایت سازمانی درک شده با عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی استان گلستان بود. روش شناسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان تربیت بدنی استان گلستان به تعداد 650 نفر بود که بر حسب فرمول کوکران، 242 نفر به شیوه انتخاب تصادفی طبقهای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای تحقیق از پرسشنامههای حمایت سازمانی درک شده یاواس و باباکوس (2009) و عملکرد شغلی بابین و بالس (2004) استفاده شد. همچنین برای آزمون فرضیههای تحقیق از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافتهها: نتایج تحقیق رابطهی معنیداری را بین پنج بعد حمایت سازمانی درک شده با عملکرد شغلی نشان داد. در تحلیل رگرسیونی نیز نتایج نشان داد آموزش و توانمندسازی توان پیشبینی عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی را دارند. نتیجه گیری: پیشنهاد میشود مسئولان و مدیران آموزش و پرورش و مدارس استان گلستان با حمایت سازمانی مناسب از معلمان تربیت بدنی، به بهبود عملکرد شغلی این معلمان کمک نمایند.
نازنین راسخ؛ حسن مظفری
چکیده
هدف: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر عدالت و حمایت سازمانی بر جوسازمانی نوآورانه کارکنان اداره ورزش و جوانان شهر مشهد است. روش شناسی: این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی – همبستگی، که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارمندان اداره کل ورزش و جوانان شهر مشهد(57 نفر) است، که نمونه آماری به صورت ...
بیشتر
هدف: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر عدالت و حمایت سازمانی بر جوسازمانی نوآورانه کارکنان اداره ورزش و جوانان شهر مشهد است. روش شناسی: این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی – همبستگی، که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارمندان اداره کل ورزش و جوانان شهر مشهد(57 نفر) است، که نمونه آماری به صورت تمام شمار و برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد حمایت سازمانی آیزنبرگ(1986) (84/=00 α)، پرسشنامه استاندارد عدالت سازمانی نیهوف و مورمن(1993)(96/0= α) و پرسشنامه استاندارد جو سازمانی نوآورانه سیگل و کایمر(1978)(81/ =0 α) استفاده شد. برای تعیین روایی پرسشنامهها از متخصصان مدیریت علوم ورزشی بهره گرفته شده است. دادههای تحقیق با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. یافته ها : نتایج به دست آمده از ضریب همبستگی نشان داد که بین حمایت و عدالت سازمانی و ابعاد آن با جوسازمانی نوآورانه رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. همچنین مشخص شد که حمایت و عدالت سازمانی توان پیش بینی مثبت و معنیدار جوسازمانی نوآورانه را دارا هستند. نتیجه گیری: مدیران سازمانها با برقراری عدالت و حمایت سازمانی، می توانند موجب بروز رفتارهای خلاقانه و مبتکرانه در سازمان شوند.