TY - JOUR ID - 609 TI - ارتباط بین مدیریت روابط با مشتری و رضایت مشتریان در ادارات ورزش و جوانان استان گلستان JO - مدیریت منابع انسانی در ورزش JA - SHM LA - fa SN - 2383-1499 AU - بای, ناصر AU - قنبرپور نصرتی, امیر AU - حسینی نیا, سید رضا AD - استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر AD - استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه کاشان AD - استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه شاهرود Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 2 IS - 2 SP - 129 EP - 137 KW - مدیریت ارتباط با مشتری KW - رضایت مشتریان KW - مدیریت دانش KW - ادارات ورزش و جوانان DO - 10.22044/shm.2015.609 N2 - هدف: هدف پژوهش حاضر، مطالعه ارتباط بین مدیریت روابط با مشتری و رضایت مشتریان در ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود.روش شناسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان به تعداد 203 نفر در سال 1393 بود که بر حسب جدول کوکران، 132 نفر به شیوه تصادفی- طبقه‌ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌های تحقیق از پرسش‌‌نامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری (هانگ کیت و همکاران، 2005) و رضایت مشتریان (استرینگ فلو و همکاران، 2004) استفاده شد. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید.یافته ها: نتایج تحقیق رابطه‌ی معنی‌داری را بین چهار بعد مدیریت ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان نشان داد. نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد سازماندهی مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش توان پیش‌بینی 37 درصد از واریانس متغیر رضایت مشتریان را دارند. نتیجه گیری: پیشنهاد می‌شود مدیران ادارات ورزش و جوانان استان گلستان با بهبود و توسعه مدیریت ارتباط با مشتری در ادارات خود، زمینه افزایش رضایت مشتریان را فراهم نمایند. UR - https://shm.shahroodut.ac.ir/article_609.html L1 - https://shm.shahroodut.ac.ir/article_609_4cf0287d6b9f97f86393ec32f11f2297.pdf ER -