کارکردهای مدیریت منابع انسانی در ورزش
فاطمه رضاپور؛ نسرین عزیزیان کهن
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف تحلیل عملکرد کاروان ایران در رویداد پارا المپیک 2020 توکیو انجام شد.روششناسی: روش پژوهش به شیوه کیفی و مبتنی بر نظریه پردازی داده بنیاد بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش گلیزر (1992) انجام شد. برای جمع آوری دادهها از مصاحبه استفاده شد. مشارکت کنندگان پژوهش مسئولان فدراسیونها، مربیان حرفهای و ورزشکاران حرفهای ...
بیشتر
هدف: پژوهش حاضر با هدف تحلیل عملکرد کاروان ایران در رویداد پارا المپیک 2020 توکیو انجام شد.روششناسی: روش پژوهش به شیوه کیفی و مبتنی بر نظریه پردازی داده بنیاد بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش گلیزر (1992) انجام شد. برای جمع آوری دادهها از مصاحبه استفاده شد. مشارکت کنندگان پژوهش مسئولان فدراسیونها، مربیان حرفهای و ورزشکاران حرفهای شرکتکننده ایران در پاراالمپیک 2020 توکیو بودند. روایی و پایایی پژوهش از طریق معیارهای اعتبار، انتقال پذیری، قابلیت اعتماد و تاییدپذیری، تایید شد.یافتهها: بعد از کدگذاری مرحله به مرحله با توجه به روش گلیزر، تعداد 90 کد نهایی به دست آمد، که در 17 مقوله فرعی و 4 مقوله اصلی عملکرد فدراسیونها و کمیته ملی پاراالمپیک، عملکرد کادرفنی، عملکرد ورزشکاران، عملکرد جامعه و سازمانها تحلیل شدند. نتایج نشان داد که عملکرد کمیته ملی پاراالمپیک و فدراسیونها، عملکرد کادرفنی، عملکرد ورزشکاران و عملکرد جامعهها و سازمانهای مرتبط به کاروان پارالمپیک ایران در رویداد پاراالمپیک 2020 توکیو، عملکرد مثبت و روبه رشدی بود. موانع و مشکلاتی نیز در کاروان پاراالمپیک ایران وجود داشت.نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان داد که عملکرد کمیته ملی پاراالمپیک و فدراسیون از لحاظ مدیریتی، برنامهریزی، هدف گذاری و فراهم کردن تجهیزات، عملکرد قابل قبولی بود. از مهم ترین مشکلات، نداشتن شغل پارا ورزشکاران بود. عملکرد کادر فنی و روانشناس از نکات مثبت کاروان پاراالمپیک بود. از مهمترین نکات مثبت کاروان پاراالمپیک، وجود ورزشکاران با انگیزه و تلاشگر بود. همچنین عملکرد جامعه و سازمانها، نشان دهنده ظرفیت بالای ورزش معلولین، حمایتهای بیشتر جامعه به نسبت پاراالمپیک های پیشین بود.
پیامدهای نگرشی منابع انسانی در ورزش مانند، رضایت شغلی، تعهد شغلی و سازمانی و ...
امیر منتظری؛ سمیرا فیضی
چکیده
هدف: مطالعه حاضر با هدف تحلیل نقش تابآوری و بلوغ فردی در خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی در شرایط پاندمی کووید_19 انجام شد. روششناسی: روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی معلمان تربیت بدنی استان خراسان رضوی در سال تحصیلی 1400ـ1399 بود و با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای 550 نفر بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب ...
بیشتر
هدف: مطالعه حاضر با هدف تحلیل نقش تابآوری و بلوغ فردی در خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی در شرایط پاندمی کووید_19 انجام شد. روششناسی: روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی معلمان تربیت بدنی استان خراسان رضوی در سال تحصیلی 1400ـ1399 بود و با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای 550 نفر بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. دادههای مورد نیاز برای تحلیل مدل نظری با استفاده از سه پرسشنامه خودکارآمدی معلم شانن ـ موران و وولفولک (2001)، بلوغ فردی سلطانی و بهرامینژاد (1389) و تابآوری کونور و دیویدسن (2003)، گردآوری شدند. برای محاسبة پایایی ابزار از روش آلفای کرونباخ و برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روش معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها: مدل معادلة ساختاری نشان داد، تابآوری و بلوغ فردی معلمان نقش مثبت و مؤثری بر خودکارآمدی آنان در شرایط بحرانی دارند. بهعلاوه اثر غیرمستقیم تابآوری بر خودکارآمدی معلمان معنادار بود. نتیجهگیری: بر این اساس، آنچه به مدیران و مسئولان در آموزش و پرورش کمک میکند تا در هنگام بروز رویدادهای غیرمنتظره و شرایط بحران، کارآمدی و توانایی معلمان خود را حفظ کنند، ویژگیهای مربوط به تابآوری، بلوغ فردی، احساس خودکارآمدی و نگاه به آینده و واکنش مثبت نسبت به محیط است.
جواد حسین پور نودهی؛ سید عماد حسینی؛ مرتضی دوستی
چکیده
هدف:موقعیت شغلی مانیزبه شکلی چشمگیری تحت تاثیر روابط بین فردی ما قرار می گیرند. بطوریکه حدود 90 درصد شکست های شغلی،به دلیل ناتوایی فرد دربرقراری روابط بین فردی خوب اتفاق می افتد.همچنین، امروزه سازمان ها به دنبال کارکنانی هستندکه بتوانند در مشاغل خویش خوب عمل کنند؛زیراکه عملکردخوب، بهره وری سازمانی را افزایش می دهد.لذا هدف ازاین پژوهش ...
بیشتر
هدف:موقعیت شغلی مانیزبه شکلی چشمگیری تحت تاثیر روابط بین فردی ما قرار می گیرند. بطوریکه حدود 90 درصد شکست های شغلی،به دلیل ناتوایی فرد دربرقراری روابط بین فردی خوب اتفاق می افتد.همچنین، امروزه سازمان ها به دنبال کارکنانی هستندکه بتوانند در مشاغل خویش خوب عمل کنند؛زیراکه عملکردخوب، بهره وری سازمانی را افزایش می دهد.لذا هدف ازاین پژوهش تعیین ارتباط میان روابط بین فردی با عملکرد مدیران ورزشی استانگیلان است.روش شناسی:جامعه آماری این تحقیق رامدیران اداره کل و روسا ونواب ادارات ورزش وجوان وروسا ونواب هیات های ورزشی استان گیلان شامل121نفرتشکیل می دهند.نمونه آماری بگونه تمام شماردر نظر گرفته شد که تعداد99پرسشنامه بطور کامل وصول گردید. برای جمع آوری اطلاعات ازپرسشنامه روابط بین شخصی اسمیت وموسکا (2001) وپرسشنامه ارزیابی عملکرد تعدیل شده استفاده گردید.روایی پرسشنامه ها توسط10 نفر از اساتید مدیریت ورزشی کشوربه تایید رسیدو پایایی درونی آنها ازروش آلفای کرونباخ به ترتیب 83/0 و79/0بدست آمد.تحلیل داده ها نیزبا استفاده از آزمون کالموگروف-اسمیرنوف، همبستگی پیرسون ورگرسیون چندگانه استفاده شد.یافته ها: براساس یافته های این پژوهش، بین روابط بین فردی باعملکرد مدیران ورزشی استان گیلان ارتباط مثبت ومعناداری وجود دارد.نتایج حاصل از رگرسیون چندگانه نیز نشان دادکه بعدکلی روابط بین فردی در پیش بینی عملکرد مدیران معنی دارمی باشد.نتایج:نتایج نشان دادکه مهارت درارتباطات بویژه روابط بین فردی درعملکرد موثردرکارنقش حیاتی ودارای اهمیت بسیار می باشد واگر به درستی به کارگرفته نشوند می توانند عملکردمدیران را با مشکلات عدیده ای روبرو سازد.لذاپیشنهاد می شود مدیران برای بالابردن وبهبودروابط بین فردی خود از تکنیک های ارتباطات اثربخش بین فردی بهره بگیرند.