گوهررستمی, حمیدرضا, ملایی نژاد, مصطفی, رمضانی نژاد, رحیم. (1398). تحلیل ابعاد عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان بر مبنای مدل کارت امتیازی متوازن. مدیریت منابع انسانی در ورزش, 6(2), 345-356. doi: 10.22044/shm.2019.5073.1424
حمیدرضا گوهررستمی; مصطفی ملایی نژاد; رحیم رمضانی نژاد. "تحلیل ابعاد عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان بر مبنای مدل کارت امتیازی متوازن". مدیریت منابع انسانی در ورزش, 6, 2, 1398, 345-356. doi: 10.22044/shm.2019.5073.1424
گوهررستمی, حمیدرضا, ملایی نژاد, مصطفی, رمضانی نژاد, رحیم. (1398). 'تحلیل ابعاد عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان بر مبنای مدل کارت امتیازی متوازن', مدیریت منابع انسانی در ورزش, 6(2), pp. 345-356. doi: 10.22044/shm.2019.5073.1424
گوهررستمی, حمیدرضا, ملایی نژاد, مصطفی, رمضانی نژاد, رحیم. تحلیل ابعاد عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان بر مبنای مدل کارت امتیازی متوازن. مدیریت منابع انسانی در ورزش, 1398; 6(2): 345-356. doi: 10.22044/shm.2019.5073.1424
تحلیل ابعاد عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان بر مبنای مدل کارت امتیازی متوازن
1استادیار مدیریت ورزشی دانشکده تربیتبدنی دانشگاه گیلان
2کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشکده تربیتبدنی دانشگاه گیلان
3استاد مدیریت ورزشی دانشکده تربیتبدنی دانشگاه گیلان
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر تحلیل ارتباط بین ابعاد عملکرد بر اساس کارت امتیازی متوازن در اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان بود. روششناسی: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود که به صورت میدانی انجام شد. جامعهی آماری مدیران و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان بودند (64 نفر). نمونه آماری به طور تصادفی انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی صوری آن توسط صاحبنظران (12 نفر) تائید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (89/0) محاسبه شد. در این پژوهش جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار پی.ال.اس استفاده شد. یافتهها: مدل ارزیابی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان 4 عامل، 12 بعد و 55 شاخص دارد. بین ابعاد فرآیندهای داخلی و مشتری و نتایج ورزشی، بین ابعاد مالی و فرآیندهای داخلی و همچنین بین ابعاد رشد و یادگیری و فرآیندهای داخلی رابطه معناداری وجود دارد. بیشترین همبستگی بین ابعاد رشد و یادگیری و فرآیندهای داخلی (807/0) و سپس بین ابعاد مالی و مشتری و نتایج ورزشی (763/0) میباشد. نتیجهگیری: با توجه به همبستگی بالا بین مناظر عملکرد بنابراین هر اندازه به فرآیندهای داخلی سازمان توجه گردد موجب افزایش رشد و یادگیری در شاخصهای عملکردی سازمان میگردد. همچنین توجه به شاخصهای بعد مالی موجب پیشرفت در شاخصهای عملکردی در بعد مشتری و نتایج ورزشی خواهد شد. در نتیجه مدیران می بایست به ابعاد 4 گانه کارت امتیازی متوازن در مدیریت عملکرد سازمان با رویکرد علی و معلولی توجه نمایند.