نوع مقاله : پژوهشی کاربردی

نویسندگان

1 هیات علمی دانشگاه ولی عصر(ع) رفسنجان

2 دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی، دانشکده ادبیات وعلوم انسانی، دانشگاه ولی عصر (ع)، رفسنجان، ایران

3 عضو هیئت علمی- دانشگاه ولی عصر(ج)- رفسنجان

10.22044/shm.2024.14958.2671

چکیده

هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کیفیت ادراک شده و دلبستگی به برند بر تعهد به برند در ورزشکاران حرفه ای استان سیستان و بلوچستان بود.

روش شناسی: این پژوهش، از نوع توصیفی _ همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است . جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه ورزشکاران حرفه ای استان سیستان و بلوچستان تشکیل دادند(حدود270) که از بین آنها 157نفر به روش تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها پس از تأیید روایی و پایایی از پرسشنامه های دلبستگی به برند، کیفیت ادراک شده برند و تعهد به برند استفاده شد.

یافته ها: نتایج نشان داد که کیفیت ادارک شده و دلبستگی به برند بر تعهد به برند ورزشکاران حرفه ای تأثیر مستقیم و معنادار دارد.

نتیجه گیری:با توجه به یافته های پژوهش حاضر پیشنهاد می شود که سازمان ها، شرکت ها، تولیدکنندگان کالا و خدمات دخیل در تأمین نیازهای مختلف ورزشکاران برنامه هایی متناسب با سلایق فردی و جمعی برای ارتقای کیفیت و بهبود شناختی و ذهنی آنها درنظر گرفته واجرانمایند.

کلیدواژه‌ها

موضوعات