مقاله مستقل
1. نقش مدیریت ارتباط با مشتری بر میزان مشتری‌مداری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان

سیدرضا حسینی نیا؛ ناصر بای؛ امیر قنبرپور نصرتی

دوره 7، شماره 2 ، بهار و تابستان 1399، صفحه 207-223

http://dx.doi.org/10.22044/shm.2020.5172.1449

چکیده
  هدف: هدف تحقیق حاضر، مطالعه نقش مدیریت ارتباط با مشتری بر میزان مشتری‌مداری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود.روش شناسی: روش تحقیق حاضر، توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن شامل کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود که 132 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های مدیریت ...  بیشتر

پژوهشی کاربردی
2. تأثیر تفکر استراتژیک بر بهره‌وری کارمندان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور با نقش میانجی چابکی سازمانی

مهرداد محرم زاده؛ محمد سیوان نوری

دوره 7، شماره 2 ، بهار و تابستان 1399، صفحه 225-244

http://dx.doi.org/10.22044/shm.2020.8434.1994

چکیده
  چکیدههدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر تفکراستراتژیک بر بهره‌وری کارمندان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور با نقش میانجی چابکی سازمانی بود.روش‌شناسی: جامعة آماری پژوهش را کلیه‌ی کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور تشکیل دادند که از بین آن‌ها 356 پاسخ دهنده به شکل تصادفی- طبقه‌ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازه ...  بیشتر

طرح پژوهشی آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
3. شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش رایانش ابری در کارکنان دانشکده‌های تربیت‌بدنی شهر تهران

ابراهیم علی دوست قهفرخی؛ علی صفرپور؛ علی امانی سامانی

دوره 7، شماره 2 ، بهار و تابستان 1399، صفحه 245-263

http://dx.doi.org/10.22044/shm.2020.9232.2133

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش رایانش ابری در کارکنان دانشکده‌های تربیت‌بدنی شهر تهران بود.روش‌شناسی: به لحاظ هدف از نوع پژوهش‌های کاربردی و به لحاظ شیوه‌ی گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی بود که به شکل میدانی به مرحله اجرا درآمد. بدین منظور کارکنان دانشکده‌های تربیت‌بدنی شهر تهران (400 نفر) به‌صورت نمونه‌گیری ...  بیشتر

پژوهشی کاربردی
4. الگوسازی فرآیندهای کارآفرینانه ورزشی بر مبنای نظام‌های کاری عملکرد بالا: نقش میانجی توانمندسازی شغلی

حمیدرضا قزلسفلو

دوره 7، شماره 2 ، بهار و تابستان 1399، صفحه 265-285

http://dx.doi.org/10.22044/shm.2020.9040.2098

چکیده
  هدف:هدف از تحقق حاضر الگوسازی فرآیندهای کارآفرینانه ورزشی بر مبنای نظام‌های کاری عملکرد بالا با نقش میانجی توانمندسازی شغلی می‌باشد. روش شناسی: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات آمیخته است که در دوفاز کیفی و کمی عملیاتی گردید. جامعه کیفی شامل 23 تن از خبرگان حوزه کارآفرینی با نمونه‌برادری گلوله برفی و جامعه کمی شامل 250 نفر از مدیران، مالکان ...  بیشتر

مقاله مستقل
5. از شناسایی استعداد تا بازی در رقابتهای تیم ملی و لیگهای حرفهای: مورد مطالعه فوتبال آلمان

مهری پوینده کیا؛ ژاله معماری؛ عباس رضایی پندری

دوره 7، شماره 2 ، بهار و تابستان 1399، صفحه 287-312

http://dx.doi.org/10.22044/shm.2020.9034.2097

چکیده
  هدف: هدف از انجام این تحقیق مطالعۀ مدیریت استعدادیابی کشورهای پیشرو در جهان بود. از میان این کشورها برنامه کشور آلمان به لحاظ موفقیت و روزآمدی انتخاب شد. روش‌شناسی: روش انجام این تحقیق، از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت، کیفی و با رویکرد فراترکیب بود. به همین منظور، از روش 7 مرحله‌ای ساندلوسکی و باروسو (2007) استفاده شد. فرآیند تحلیل ...  بیشتر

پژوهشی کاربردی
6. بررسی نقش مدیریت و برنامه‌ریزی در مدیریت امنیت گردشگری ورزشی

عباس سبحانی؛ رضا اندام؛ حسن بحرالعلوم؛ رسول فرجی

دوره 7، شماره 2 ، بهار و تابستان 1399، صفحه 313-329

http://dx.doi.org/10.22044/shm.2019.8689.2034

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش مدیریت و برنامه‌ریزی در مدیریت امنیت گردشگری ورزشی ایران بود. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوة گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی و براساس رویکرد تحقیق از نوع آمیخته بود؛ جهت شناسایی عوامل مؤثر بر مدیریت امنیت گردشگران ورزشی از روش کیفی شامل هفده مصاحبه نیمه ساختار یافته به صورت هدفمند و با استفاده ...  بیشتر

پژوهشی کاربردی مدیریت راهبردی منابع انسانی در ورزش
7. ارائه چارچوبی برای تحلیل راهبردی مشارکت ذی‌نفعان در توسعه صنعت ورزش کشور

سلمان صدیق؛ مهرعلی همتی نژاد؛ شهرام شفیعی؛ محمدحسن قلی زاده

دوره 7، شماره 2 ، بهار و تابستان 1399، صفحه 331-349

http://dx.doi.org/10.22044/shm.2020.8665.2029

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش طراحی و تبیین یک چارچوب تحلیل مفهومی برای تحلیل راهبردی مشارکت ذینفعان توسعه صنعت ورزش کشور بود. روش شناسی: روش تحقیقات از نوع تحقیقات کیفی نظام‌مند می‌باشد. منابع جمع‌آوری یافته‌ها شامل دو بخش منابع اطلاعاتی (منابع علمی) و منابع انسانی (صاحب‌نظران) مرتبط با موضوع پژوهش بود. منابع مورد مطالعه در هر دو بخش به ...  بیشتر

پژوهشی کاربردی
8. ارائه مدل پارادایمی رفتار استراتژیک مدیران ورزشی ایران

فریبا رافعی دهکردی؛ رسول نظری؛ رحیم رمضانی نژاد

دوره 7، شماره 2 ، بهار و تابستان 1399، صفحه 351-366

http://dx.doi.org/10.22044/shm.2020.8483.2003

چکیده
  هدف: امروزه سازمان های ورزشی برای کسب مزیت رقابتی در صدد انتخاب مدیرانی هستند که با استفاده از ویژگی تفکر استراتژیک و منابع و امکانات سازمان، در شرایط عدم اطمینان بتوانند با بروز رفتارهایی استراتژیک، تهدید ها و موانع راهبردی را شناسایی کرده و تصمیماتی همسو با اهداف سازمان اتخاذ کنند. پژوهش حاضر قصد دارد مدل رفتار استراتژیک مدیران ...  بیشتر

پژوهشی کاربردی
9. طراحی الگوی شایستگی‌های محوری اعضای هیأت علمی در تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی در حوزه ورزش

میثم نوری خان یوردی؛ سید محمد حسین رضوی؛ مرتضی دوستی؛ سعید تابش

دوره 7، شماره 2 ، بهار و تابستان 1399، صفحه 367-385

http://dx.doi.org/10.22044/shm.2020.7856.1882

چکیده
  شایستگیهای اعضای هیات علمی لازمه تجاری سازی یافته‌های دانشگاهی است. قبل از تجاری سازی یافته‌های دانشگاهی اعضای هیات علمی باید شایستگی‌هایی را داشته باشند یا شایستگیهای وجودی خود را توسعه دهند که بتوانند یافته های خود و دانشجویان را تجاری سازی کنند. هدف از این پژوهش بهره‌گیری از رویکرد گراندد تئوری در جهت طراحی الگوی شایستگیهای ...  بیشتر

پژوهشی کاربردی
10. شناسایی قابلیت‌های بازاریابی و کسب درآمد نیروی انسانی باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران و طراحی مدل

کریم زهره وندیان؛ اسفندیار خسروی زاده؛ طهماسب شیروانی

دوره 7، شماره 2 ، بهار و تابستان 1399، صفحه 387-403

http://dx.doi.org/10.22044/shm.2020.7590.1833

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی قابلیت‌های بازاریابی و کسب درآمد نیروی انسانی باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران و طراحی مدل آن است. روش تحقیق: این تحقیق از نوع کیفی است که از روش نظریه داده‌بنیاد و رویکرد گلیزر (1992) استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل کلیه مدیران باشگاه‌های فوتبال و اساتید مدیریت ورزشی است. از روش نمونه‌گیری نظری و به‌شیوه ...  بیشتر

پژوهشی کاربردی
11. نقش برندسازی کارفرما بر عملکرد فردی و سازمانی نیروی انسانی در فدراسیون‌های منتخب ورزشی

محمد حسین قربانی؛ فاطمه معظمی گودرزی؛ حمید رضا صفری جعفرلو

دوره 7، شماره 2 ، بهار و تابستان 1399، صفحه 405-420

http://dx.doi.org/10.22044/shm.2020.8702.2037

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برند کار فرما بر عملکرد فردی و سازمانی نیروی انسانی در فدراسیون‌های ورزشی ایران انجام شده است. روش شناسی: این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش، توصیفی/ همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل 300 نفر از روئسا، نائب رئیسان، اعضای مجمع، کارشناسان، دبیران، مدیران کمیته‌ها، مربیان و ...  بیشتر

پژوهشی کاربردی آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
12. نقش اقدامات مدیریت منابع انسانی و اینرسی دانش در کنش های کارآفرینی دانشگاهی دانشجویان و دانش آموختگان علوم ورزشی

امیر رحیمی؛ محمد احسانی؛ مرجان صفاری؛ رسول نوروزی سید حسینی

دوره 7، شماره 2 ، بهار و تابستان 1399، صفحه 421-438

http://dx.doi.org/10.22044/shm.2020.9349.2148

چکیده
  هدف: دانشکده های علوم ورزشی به عنوان بستر آماده سازی سرمایه انسانی و کنشگران دانشگاهی به عنوان مولد دانش و نوآوری، برای انتقال دانش و فناوری موفقیت آمیز نیاز مبرم به کنش های کارآفرینانه دارند. لذا هدف این پژوهش، بررسی نقش اقدامات مدیریت منابع انسانی و اینرسی دانش در کنش های کارآفرینی دانشگاهی بود.روش شناسی: این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی ...  بیشتر