محمد هاشمی سیاوشانی؛ محمد جوادی پور؛ محمد حسین قربانی
چکیده
چکیده هدف: تحقیق حاضر با هدف تدوین برنامه راهبردی مدیریت منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان انجام شد.روش شناسی :روش این تحقیق ، آمیخته (کمی و کیفی) است. جهت تجزیه و تحلیل داده از یک سو از روشهای تجزیه و تحلیل داده های کیفی (انجام کد گذاری باز، آزاد و محوری) جهت استخراج نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدات و همچنین از روشهای تجزیه و تحلیل کمی ...
بیشتر
چکیده هدف: تحقیق حاضر با هدف تدوین برنامه راهبردی مدیریت منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان انجام شد.روش شناسی :روش این تحقیق ، آمیخته (کمی و کیفی) است. جهت تجزیه و تحلیل داده از یک سو از روشهای تجزیه و تحلیل داده های کیفی (انجام کد گذاری باز، آزاد و محوری) جهت استخراج نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدات و همچنین از روشهای تجزیه و تحلیل کمی همانند آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (آزمون دو جمله ای) بهره گرفته شد.یافته ها: در تحقیق حاضر، مبتنی بر روش شناسی مرسوم تدوین برنامه راهبردی، بیانیه ماموریت، چشم انداز، ارزشهای محوری، اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد مدیریت منابع انسانی تدوین گردید. همچنین یافته های تحقیق نشان داد که مدیریت منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان در موقعیت راهبردی محافظه کارانه قرار دارد و مبتنی بر ان تعداد پنج راهبرد و 14 برنامه عملیاتی جهت نیل به راهبردهای مذکور تدوین گردید.نتیجه گیری : از آنجایی که این برنامه مبتنی بر اسناد بالادستی و همچنین آسیب شناسی وضع موجود و با مشارکت خبرگان و مدیران و معاونین وقت وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته منابع انسانی این وزارت خانه تدوین شده است، در نتیجه انتظار می رود که از اعتبار و پایایی مناسب برخوردار بوده و بتواند در راستای توسعه منابع انسانی این وزارتخانه به کارگرفته شود و الگوی عمل در تمامی اقدامات و فرایندها و تصمیم گیری های حوزه مدیریت منابع انسانی باشد.
محمد حسین قربانی؛ فاطمه معظمی گودرزی؛ حمید رضا صفری جعفرلو
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برند کار فرما بر عملکرد فردی و سازمانی نیروی انسانی در فدراسیونهای ورزشی ایران انجام شده است. روش شناسی: این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش، توصیفی/ همبستگی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل 300 نفر از روئسا، نائب رئیسان، اعضای مجمع، کارشناسان، دبیران، مدیران کمیتهها، مربیان و ...
بیشتر
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برند کار فرما بر عملکرد فردی و سازمانی نیروی انسانی در فدراسیونهای ورزشی ایران انجام شده است. روش شناسی: این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش، توصیفی/ همبستگی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل 300 نفر از روئسا، نائب رئیسان، اعضای مجمع، کارشناسان، دبیران، مدیران کمیتهها، مربیان و داوران مطلع در 15 فدراسیون ورزشی منتخب میباشد. با استفاده از روش سرشماری، نمونه آماری برابر با جامعه در نظر گرفته شد و برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای برندسازی کارفرمایی برتون، اوینگ و هاه (2005)، عملکرد سازمانی یانگ و همکاران (2004) و عملکرد فردی پترسون (1992) استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها در راستای آزمون فرضیهها و مدلسازی از مدل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد و دادههای پژوهش با استفاده از نرم افزار pls و spss مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: با توجه به یافتههای پژوهش میتوان گفت، برند-سازی کارفرمایی، سهم قابل توجهی در تبیین عملکرد سازمانی (70/0=β، 03/8=t) و عملکرد فردی (92/0=β، 47/10=t) و همچنین عملکرد فردی اثر معنی داری بر عملکرد سازمانی (94/0=β، 22/10=t) دارا است. همچنین مدل اثر برندسازی کارفرمایی بر عملکرد فردی و سازمانی نیروی انسانی در فدراسیونهای ورزشی ایران دارای برازش میباشد.نتیجه گیری: طبق یافتههای پژوهش، پیادهسازی برند کارفرما در فدراسیونهای ورزشی موجب افزایش عملکرد و کارایی آنها میشود و مدیران و سیاستگذاران فدراسیونهای ورزشی میتوانند از برندسازی به عنوان اهرمی جهت توسعه عملکرد بهره گیرند.کلید واژهها: برندسازی کارفرمایی، عملکرد سازمانی، عملکرد فردی، فدراسیونهای ورزشی ایران.