پیامدهای نگرشی منابع انسانی در ورزش مانند، رضایت شغلی، تعهد شغلی و سازمانی و ...
امیر منتظری؛ سمیرا فیضی
چکیده
هدف: مطالعه حاضر با هدف تحلیل نقش تابآوری و بلوغ فردی در خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی در شرایط پاندمی کووید_19 انجام شد. روششناسی: روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی معلمان تربیت بدنی استان خراسان رضوی در سال تحصیلی 1400ـ1399 بود و با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای 550 نفر بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب ...
بیشتر
هدف: مطالعه حاضر با هدف تحلیل نقش تابآوری و بلوغ فردی در خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی در شرایط پاندمی کووید_19 انجام شد. روششناسی: روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی معلمان تربیت بدنی استان خراسان رضوی در سال تحصیلی 1400ـ1399 بود و با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای 550 نفر بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. دادههای مورد نیاز برای تحلیل مدل نظری با استفاده از سه پرسشنامه خودکارآمدی معلم شانن ـ موران و وولفولک (2001)، بلوغ فردی سلطانی و بهرامینژاد (1389) و تابآوری کونور و دیویدسن (2003)، گردآوری شدند. برای محاسبة پایایی ابزار از روش آلفای کرونباخ و برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روش معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها: مدل معادلة ساختاری نشان داد، تابآوری و بلوغ فردی معلمان نقش مثبت و مؤثری بر خودکارآمدی آنان در شرایط بحرانی دارند. بهعلاوه اثر غیرمستقیم تابآوری بر خودکارآمدی معلمان معنادار بود. نتیجهگیری: بر این اساس، آنچه به مدیران و مسئولان در آموزش و پرورش کمک میکند تا در هنگام بروز رویدادهای غیرمنتظره و شرایط بحران، کارآمدی و توانایی معلمان خود را حفظ کنند، ویژگیهای مربوط به تابآوری، بلوغ فردی، احساس خودکارآمدی و نگاه به آینده و واکنش مثبت نسبت به محیط است.
سمیرا فیضی؛ سید محمد حسین رضوی؛ مهرزاد حمیدی
چکیده
هدف: هدف مطالعه حاضر، بررسی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران از دیدگاه تماشاگران بود. روششناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه تماشاگران بالای 18 سال در لیگ برتر فوتبال کشور در فصل 95 ـ 94، بودند که حجم نمونه بر اساس روش تحلیل عاملی دو تا ده برابر تعداد گویهها انتخاب شد. ابزار ...
بیشتر
هدف: هدف مطالعه حاضر، بررسی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران از دیدگاه تماشاگران بود. روششناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه تماشاگران بالای 18 سال در لیگ برتر فوتبال کشور در فصل 95 ـ 94، بودند که حجم نمونه بر اساس روش تحلیل عاملی دو تا ده برابر تعداد گویهها انتخاب شد. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه محققساختهای بود که روایی صوری و محتوایی آن را گروهی از اساتید صاحبنظر دانشگاهی تأیید کردند. برای محاسبه پایایی ابزار از روش آلفای کرونباخ و برای اولویتبندی عوامل مؤثر، از آزمون فریدمن استفاده شد. یافتهها: بر این اساس، از نظر تماشاگران، به ترتیب عوامل تسهیلات، جذابیت مسابقه، اقتصادی، مدیریتی، بازاریابی، برنامهریزی، فناوری و فرهنگی ـ اجتماعی، در اولویت اول تا هشتم قرار گرفتند. نتیجهگیری: با مشخص شدن اولویتهای مؤثر بلیت فروشی از دیدگاه تماشاگران، مدیران ورزشی میتوانند با رسیدگی و توجه بیشتر به اهم آنها، بهبود فروش بلیت و افزایش درآمد باشگاهها را تسریع بخشند.