فناوریهای نوین و شبکههای اجتماعی و توسعه منابع انسانی در ورزش
مجتبی رجبی؛ سید مصطفی رسولی منش؛ رضا اندام؛ فائزه عبدالله نژاد
چکیده
هدف: هدف این تحقیق بررسی نظاممند چگونگی استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی در مجلات حوزه مدیریت ورزش با ارائه دستورالعملهای مهم نسبت به وضعیت فعلی گزارش مجلات بود.
روش شناسی: پژوهش حاضر یک مرور نظاممند و توصیفی است که در آن از داده های ثانویه استفاده شد. 183 مطالعه از تمام مطالعات مدلسازی معادلات ...
بیشتر
هدف: هدف این تحقیق بررسی نظاممند چگونگی استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی در مجلات حوزه مدیریت ورزش با ارائه دستورالعملهای مهم نسبت به وضعیت فعلی گزارش مجلات بود.
روش شناسی: پژوهش حاضر یک مرور نظاممند و توصیفی است که در آن از داده های ثانویه استفاده شد. 183 مطالعه از تمام مطالعات مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی منتشر شده در 14 نشریه مدیریت ورزش که بین سالهای 1399 تا 1401 منتشر شده بودند؛ از نظر دلایل استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی، ویژگیهای داده ها، ویژگیهای مدل، ارزیابی مدلهای اندازهگیری، ارزیابی مدل ساختاری، گزارشدهی و استفاده از تحلیلهای پیشرفته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: یافته ها نشان داد، محققان به دلایل محدودی در خصوص استفاده از پی ال اس اشاره داشتهاند؛ از مهمترین دلایل آن می توان به تعداد کم نمونه ها و عدم نیاز به نرمال بودن توزیع داده ها اشاره کرد؛ همچنین اکثر مطالعات در گزارش دهی مدل اندازه گیری در مدل های مرتبه دوم، درست عمل نکرده اند و در مورد در نظر گرفتن معیارهای پیشرفته برای ارزیابی مدل ساختاری بی اطلاع هستند.
نتیجه گیری: نتایج این تحقیق به محققان، داوران و ویراستاران مجلات کمک می کند، در مطالعات بعدی برای نحوه گزارش داده ها با استفاده از این نرم افزار حساسیت بیشتری نشان دهند و با استناد به یافته های این تحقیق از گزارش های نادرست پرهیز شود.
کارکردهای مدیریت منابع انسانی در ورزش
مجتبی رجبی؛ زینب اصفهانی؛ فائزه عبدالله نژاد
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر رهبری تحولآفرین بر عملکرد شغلی معلمان تربیتبدنی با نقش میانجی هویت، اشتیاق کاری و تعدیل گری شخصیت فعال بود.روششناسی: این پژوهش از نوع توصیفی ـ همبستگی بود. دادهها از 208 معلم تربیتبدنی که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بودند، جمعآوری شد. ابزار مورداستفاده در این تحقیق پرسشنامه بود که ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر رهبری تحولآفرین بر عملکرد شغلی معلمان تربیتبدنی با نقش میانجی هویت، اشتیاق کاری و تعدیل گری شخصیت فعال بود.روششناسی: این پژوهش از نوع توصیفی ـ همبستگی بود. دادهها از 208 معلم تربیتبدنی که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بودند، جمعآوری شد. ابزار مورداستفاده در این تحقیق پرسشنامه بود که روایی و پایایی آن نیز مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل دادهها، از روش معادلات ساختاری استفاده شد.یافتهها: نتایج نشان داد رهبری تحولآفرین بر عملکرد شغلی، اشتیاق کاری و هویتسازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد و متغیرهای اشتیاق کاری و هویتسازمانی نیز بر عملکرد شغلی تاثیر مثبت و معناداری دارند همچنین شخصیت فعال بر اشتیاق کاری و هویتسازمانی تاثیر مثبت و معناداری داشته اما نقش تعدیل گر در رابطه بین رهبری تحولآفرین با هویتسازمانی و اشتیاق کاری ندارد. علاوه بر این اشتیاق کاری نقش میانجی و هویتسازمانی عدم میانجی در رابطه بین رهبری تحولآفرین با عملکرد شغلی دارند.نتیجهگیری: مدیران سازمانی با سبک رهبری تحول آفرین میتوانند در کارکنان اشتیاق و هویت ایجاد نموده و عملکرد آنها را برای دستیابی به نتایج پیشبینیشده و قابلتوجه ترغیب کنند همچنین معلمانی که دارای شخصیت فعال هستند بیشتر تعلق به کار خود داشته و به سازمان نیز هویت میبخشند.