شادی حسامی؛ فریده اشرف گنجویی؛ علی زارعی
چکیده
هدف: هدف پژوهش ارائه الگوی تحلیل نیازمندی های مدیریت الکترونیک داوطلبان ورزشی ایران بود. روش شناسی: این تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی و از نظر هدف کاربردی با متدولوژی «یو ام ال» و با استفاده از مدل طراحی شی گرای «آر یو پی» بود. ابزار آن پرسشنامه محقق ساخته بوده و جامعة آماری شامل فدراسیونهای ورزشی ایران و روش نمونه گیری تصادفی ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش ارائه الگوی تحلیل نیازمندی های مدیریت الکترونیک داوطلبان ورزشی ایران بود. روش شناسی: این تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی و از نظر هدف کاربردی با متدولوژی «یو ام ال» و با استفاده از مدل طراحی شی گرای «آر یو پی» بود. ابزار آن پرسشنامه محقق ساخته بوده و جامعة آماری شامل فدراسیونهای ورزشی ایران و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، با استفاده از جدول نمونه گیری مورگان بود. روایی پرسشنامه، توسط اساتید هر دو حوزه مدیریت ورزشی و علوم نرم افزاری مورد تأیید واقع گشت. و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ 76/0 بدست آمد. یافته ها: نیازمندی های سیستم اطلاعاتی مدیریت الکترونیک داوطلبان شامل منابع انسانی، برنامه ریزی، ثبت نام و گزینش، آشناسازی، مالی و تدارکات، آموزش، ارزیابی، پاداش و حفظ بود و ذینفعان داوطلبی ایران شناسایی شده و نهایتاً الگوی تحلیل نیازمندی ها ارائه گردید. نتیجه گیری: از آنجا که مدیریت الکترونیک داوطلبی خدمات عادلانه و شفاف با فرصت های برابر برای عموم جامعه، مدیران و داوطلبان را فراهم می کند، شناسایی نیازهای اطلاعاتی مبنای الگوی تحلیل نیازمندی های مدیریت الکترونیک داوطلبان ورزشی می باشد.
سعید صادقی بروجردی؛ لاله رامین؛ حمیده حسامی
چکیده
هدف از انجام این تحقیق شناسایی عوامل فشارزای شغلی(فردی و سازمانی) و تبیین مدل، معلمان تربیت بدنی استان کردستان بود . جامعه آماری کلیه معلمان ورزش استان کردستان(894 نفر) و با استفاده از جدول مورگان(269) نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی – اکتشافی و ابزار اندازه گیری پرسشنامۀ محقق اصلاح شده استرس شغلی اشپیل برگر بود. جهت ...
بیشتر
هدف از انجام این تحقیق شناسایی عوامل فشارزای شغلی(فردی و سازمانی) و تبیین مدل، معلمان تربیت بدنی استان کردستان بود . جامعه آماری کلیه معلمان ورزش استان کردستان(894 نفر) و با استفاده از جدول مورگان(269) نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی – اکتشافی و ابزار اندازه گیری پرسشنامۀ محقق اصلاح شده استرس شغلی اشپیل برگر بود. جهت توصیف داده ها از آمار توصیفی و تحلیل آن ها از آزمون های استنباطی،ضریب همبستگی پیرسون، فریدمن، تحلیل عاملی اکتشافی وتحلیل عاملی تأییدی و نرم افزارهایspss18 ولیزرل استفاده شد. نتایج نشان داد که معلمان ورزش با سابقه ی کاری کمتر،استرس بیشتری را نسبت به بقیه دریافت می کنند. زنان استرس بیشتری را نسبت به مردان تجربه می کنند. میزان استرس درمعلمانی که تحصیلات بالاتر داشته اند بیشتر بود.سابقه کار، جنسیت و میزان تحصیلات با عوامل فشارزای شغلی سازمانی ارتباط معنی داری نداشت. مدل نهایی عوامل فشار زای شغلی (فردی و سازمانی) نشان داد که عوامل حساسیت و کیفیت کار، توسعۀ منابع، و مشارکت و همکاری به ترتیب دارای بیشترین اثر گذاری در ایجاد استرس بر معلمان ورزش هستند. بنابر این تصمیم گیران باید با مدنظر قرار دادن این نتایج سیاست هایی در جهت کاهش استرس و افزایش بهره وری معلمان ورزش اتخاذ نمایند.