مدیریت منابع انسانی پایدار و مسئولیت پذیر در ورزش
مریم عرب زاده؛ علی زارعی؛ عباس خدایاری؛ محمد پورکیانی؛ حبیب هنری
چکیده
هدف: هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی تأثیر توانمندسازی روانشناختی بر جذب خیرین با نقش میانجی خلاقیت مدیران ورزشی بود.روش: پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای توصیفی- همبستگی از نوع مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش مدیران و معاونین سازمان های ورزشی از جمله اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، رؤسا و مسؤلین روابط عمومی فدراسیون-های ...
بیشتر
هدف: هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی تأثیر توانمندسازی روانشناختی بر جذب خیرین با نقش میانجی خلاقیت مدیران ورزشی بود.روش: پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای توصیفی- همبستگی از نوع مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش مدیران و معاونین سازمان های ورزشی از جمله اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، رؤسا و مسؤلین روابط عمومی فدراسیون-های ورزشی، مدیران و مسؤلین ورزش سازمان آموزش و پرورش استان تهران بودند که تعداد آنان شامل 266 نفر بود. نمونه این پژوهش مشتمل بر 157 نفر است که طبق جدول کرجسی و مورگان به صورت تصادفی از نوع طبقه ای نسبی جهت پاسخ گویی به پرسشنامههای پژوهش حاضر انتخاب شدند. ابزار پژوهش از سه پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی کریمی نژاد مریان (2011)، جذب خیرین افروزه، افروزه و کاملی (2017) و خلاقیت سازمانی دل ای لو و هوتون (2008) استفاده شد. یافتهها: نتایج معادلات ساختاری نشان داد که اثر توانمندسازی روانشناختی بر خلاقیت، اثر خلاقیت بر جذب خیرین و اثر توانمندسازی روانشناختی بر جذب خیرین مثبت و معنادار است. همچنین نتایج بیانگر این بود که توانمندسازی روانشناختی بر جذب خیرین با نقش میانجی خلاقیت مدیران ورزشی تأثیر دارد. نتیجهگیری: بنابراین مدیران ذیربط میتوانند با توجه به یافتههای موجود، ساز و کارهایی جهت ارتقاء توانمندسازی روان-شناختی و خلاقیت کارکنان برگزینند. لذا پیشنهاد میشود که مدیران ذیربط برای ارتقا خلاقیت در سازمان، به بکارگیری و جذب نیروی انسانی خلاق و نوآور بپردازند و سازمان در اهداف و ماموریت خود توانمندسازی روانشناختی را بگنجایند تا به جذب خیرین کارکنان منجر میشود.
شادی حسامی؛ فریده اشرف گنجویی؛ علی زارعی
چکیده
هدف: هدف پژوهش ارائه الگوی تحلیل نیازمندی های مدیریت الکترونیک داوطلبان ورزشی ایران بود. روش شناسی: این تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی و از نظر هدف کاربردی با متدولوژی «یو ام ال» و با استفاده از مدل طراحی شی گرای «آر یو پی» بود. ابزار آن پرسشنامه محقق ساخته بوده و جامعة آماری شامل فدراسیونهای ورزشی ایران و روش نمونه گیری تصادفی ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش ارائه الگوی تحلیل نیازمندی های مدیریت الکترونیک داوطلبان ورزشی ایران بود. روش شناسی: این تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی و از نظر هدف کاربردی با متدولوژی «یو ام ال» و با استفاده از مدل طراحی شی گرای «آر یو پی» بود. ابزار آن پرسشنامه محقق ساخته بوده و جامعة آماری شامل فدراسیونهای ورزشی ایران و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، با استفاده از جدول نمونه گیری مورگان بود. روایی پرسشنامه، توسط اساتید هر دو حوزه مدیریت ورزشی و علوم نرم افزاری مورد تأیید واقع گشت. و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ 76/0 بدست آمد. یافته ها: نیازمندی های سیستم اطلاعاتی مدیریت الکترونیک داوطلبان شامل منابع انسانی، برنامه ریزی، ثبت نام و گزینش، آشناسازی، مالی و تدارکات، آموزش، ارزیابی، پاداش و حفظ بود و ذینفعان داوطلبی ایران شناسایی شده و نهایتاً الگوی تحلیل نیازمندی ها ارائه گردید. نتیجه گیری: از آنجا که مدیریت الکترونیک داوطلبی خدمات عادلانه و شفاف با فرصت های برابر برای عموم جامعه، مدیران و داوطلبان را فراهم می کند، شناسایی نیازهای اطلاعاتی مبنای الگوی تحلیل نیازمندی های مدیریت الکترونیک داوطلبان ورزشی می باشد.