سیدرضا حسینی نیا؛ ناصر بای؛ امیر قنبرپور نصرتی
چکیده
هدف: هدف تحقیق حاضر، مطالعه نقش مدیریت ارتباط با مشتری بر میزان مشتریمداری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود.روش شناسی: روش تحقیق حاضر، توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن شامل کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود که 132 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای مدیریت ...
بیشتر
هدف: هدف تحقیق حاضر، مطالعه نقش مدیریت ارتباط با مشتری بر میزان مشتریمداری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود.روش شناسی: روش تحقیق حاضر، توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن شامل کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود که 132 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای مدیریت ارتباط با مشتری (هانگ کیت و همکاران، 2005) و مشتریمداری (داناوان و همکاران، 2004) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی اثرات متغیرهای تحقیق از مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی. ال. اس استفاده شد.یافتهها: نتایج نشان داد که تمرکز بر مشتریان کلیدی (59/0=β، 14/3=t) و مدیریت دانش (62/0=β، 99/1=t) بر میزان مشتریمداری کارکنان تأثیر مثبت و معنیداری دارد. دیگر یافته تحقیق حاکی از آن بود که تأثیر سازماندهی مدیریت ارتباط با مشتری (30/0- =β، 33/1=t) و مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر فناوری (46/0- =β، 35/1=t) بر مشتریمداری کارکنان معنیدار نمیباشد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج تحقیق میتوان چنین نتیجهگیری کرد که مدیریت ارتباط با مشتری میتواند نقش مهمی در مشتریمداری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان ایفا نمایند. لذا پیشنهاد میشود که مدیران ادارات ورزش و جوانان با انتخاب یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری توانمند، مشتریمداری کارکنان خود را افزایش دهند.
ناصر بای؛ امیر قنبرپور نصرتی؛ سید رضا حسینی نیا
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر، مطالعه ارتباط بین مدیریت روابط با مشتری و رضایت مشتریان در ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود.روش شناسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان به تعداد 203 نفر در سال 1393 بود که بر حسب جدول کوکران، 132 نفر به شیوه تصادفی- طبقهای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر، مطالعه ارتباط بین مدیریت روابط با مشتری و رضایت مشتریان در ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود.روش شناسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان به تعداد 203 نفر در سال 1393 بود که بر حسب جدول کوکران، 132 نفر به شیوه تصادفی- طبقهای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای تحقیق از پرسشنامههای مدیریت ارتباط با مشتری (هانگ کیت و همکاران، 2005) و رضایت مشتریان (استرینگ فلو و همکاران، 2004) استفاده شد. همچنین برای تجزیه و تحلیل دادهها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید.یافته ها: نتایج تحقیق رابطهی معنیداری را بین چهار بعد مدیریت ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان نشان داد. نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد سازماندهی مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش توان پیشبینی 37 درصد از واریانس متغیر رضایت مشتریان را دارند. نتیجه گیری: پیشنهاد میشود مدیران ادارات ورزش و جوانان استان گلستان با بهبود و توسعه مدیریت ارتباط با مشتری در ادارات خود، زمینه افزایش رضایت مشتریان را فراهم نمایند.
محمدحسین شوهانی؛ سردار محمدی؛ پریوش نوربخش
چکیده
هدف: هدف از این تحقیق، بررسی رابطۀ بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش کارکنان وزارت ورزش و جوانان است.
روششناسی: تحقیق حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی میباشد که بهصورت میدانی انجامگرفته است. جامعۀ آماری این تحقیق را کلیۀ کارکنان وزارت ورزش و جوانان به تعداد 746 نفر تشکیل دادند و تعداد 255 نفر از این افراد به روش نمونهگیری تصادفی ساده ...
بیشتر
هدف: هدف از این تحقیق، بررسی رابطۀ بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش کارکنان وزارت ورزش و جوانان است.
روششناسی: تحقیق حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی میباشد که بهصورت میدانی انجامگرفته است. جامعۀ آماری این تحقیق را کلیۀ کارکنان وزارت ورزش و جوانان به تعداد 746 نفر تشکیل دادند و تعداد 255 نفر از این افراد به روش نمونهگیری تصادفی ساده بهعنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها، از دو پرسشنامه فرهنگ سازمانی (دنیسون، 2000) و مدیریت دانش (حداد، 2007)، استفاده شد. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، نمودارها و جداول) و آمار استنباطی (آزمون کلموگروف اسمیرنوف و همبستگی پیرسون و رگرسیون ساده)، استفاده شد.
یافتهها: نتایج نشان داد بین مؤلفههای فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش کارکنان وزارت ورزش و جوانان رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد و نیز مؤلفههای فرهنگ سازمانی قادر به پیشبینی معنیدار مدیریت دانش میباشند.
نتیجهگیری: با توجه به نتایج، میتوان اذعان نمود که فرهنگ سازمانی میتواند در افزایش مدیریت دانش کارکنان نقش مؤثری داشته باشد. به بیان دیگر، برای پیادهسازی چرخۀ مدیریت دانش در این سازمان، توجه ویژه به فرهنگ سازمانی ضروری است.
حسین پورسلطانی زرندی؛ رامین ایرجی نقندر
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با خلاقیت کارکنان اداره کل تربیتبدنی دانشگاه فردوسی مشهد بود. روششناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به صورت میدانی اجرا شده است. جامعۀ آماری این پژوهش را کلیۀ کارکنان اداره کل تربیتبدنی دانشگاه فردوسی مشهد (50=N) تشکیل میدادند و نمونۀ آماری برابر با حجم جامعه ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با خلاقیت کارکنان اداره کل تربیتبدنی دانشگاه فردوسی مشهد بود. روششناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به صورت میدانی اجرا شده است. جامعۀ آماری این پژوهش را کلیۀ کارکنان اداره کل تربیتبدنی دانشگاه فردوسی مشهد (50=N) تشکیل میدادند و نمونۀ آماری برابر با حجم جامعه در نظر گرفته شد. به منظور جمعآوری دادهها از دو پرسشنامۀ مدیریت دانش (لاوسون، 2003) و خلاقیت (رندسیپ، 1979) استفاده شد. اعتبار پرسشنامهها با بـهرهگیری از نظرات اصلاحی اساتید مدیریت و برنـامهریزی رشتۀ تربیتبدنی تعیین گردید و پایایی هر دو پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب (90/0=α) و (92/0=α) به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای توصیفی و آزمونهای آماری کلموگروف اسمیرونف، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و خلاقیت کارکنان رابطۀ مثبت و معناداری (001/0=P ، 733/0=r) وجود دارد. همچنین بین مؤلفههای ایجاد دانش (014/0=P ، 423/0=r)، جذب دانش (002/0=P ، 62/0=r)، سازماندهی دانش (024/0=P ، 391/0=r)، ذخیره دانش (001/0=P ، 553/0=r)، انتشار دانش (003/0=P ، 796/0=r) و کاربرد دانش (001/0=P ، 652/0=r) با خلاقیت رابطۀ مثبت و معناداری مشاهده شد. از طرفی نتـایج تحلیل رگرسیون نشان داد که انتشار دانش، واجد شرایط پیشبینی خلاقیت میباشد. نتیجهگیری: با توجه به این که مدیریت دانش نقش بسزایی در بهبود خلاقیت کارکنان دارد، مسئولین سازمانهای ورزشی باید به دنبال رفع موانع و فراهم کردن بستر اسقرار مدیریت دانش در سازمانها باشند و به نیروی انسانی که نقش اساسی در بهبود عملکرد سازمان دارد، بیش از گذشته توجه نمایند.