شهرزاد نیری؛ محمود دهقان نیری؛ فاطمه سمیری
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر صداقت رفتاری و ادراک سیاستهای سازمانی بر اعتماد کارکنان وزارت ورزش و جوانان انجام گرفت.روششناسی: این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات میدانی و از نظر ماهیت از نوع توصیفی و همبستگی، مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری آن شامل کارکنان ستادی وزارت ورزش و جوانان (950N=) ...
بیشتر
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر صداقت رفتاری و ادراک سیاستهای سازمانی بر اعتماد کارکنان وزارت ورزش و جوانان انجام گرفت.روششناسی: این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات میدانی و از نظر ماهیت از نوع توصیفی و همبستگی، مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری آن شامل کارکنان ستادی وزارت ورزش و جوانان (950N=) بوده و تعداد 274 نمونه بر اساس جدول مورگان اجرا شده است. ابزار اندازهگیری پژوهش سه پرسشنامه ادراک سیاست سازمانی (کاکمار و کارلسون، 1997)، اعتماد کارکنان به مدیر (شرمن و بالینگر، 2006؛ مایر و همکاران، 1995) و صداقت رفتاری (مورمن و همکاران، 2012 و سایمونز و همکاران، 2007) بود که روایی صوری و محتوایی آن با استفاده از نظرات صاحبنظران و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ مورد بررسی و تائید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش مدلسازی معادلات ساختاری با کمک نرمافزار Smartpls 3 بهره گرفته شد.یافتهها: یافتههای تحقیق حاکی از آن است که صداقت رفتاری با ضرایب مسیر ۵۲۴/0 و 624/0- به ترتیب دارای اثر معنیداری بر اعتماد کارکنان و ادراک سیاست سازمانی است. همچنین ادراک سیاست سازمانی نیز با ضریب مسیر ۳۷۹/0- دارای اثر معنیداری بر اعتماد کارکنان است.نتیجهگیری: با شناخت مناسب از نحوه تاثیرگذاری صداقت رفتاری و ادراک سیاستهای سازمانی بر اعتماد کارکنان؛ مدیران این امکان را مییابند که اقدامات مناسبی را جهت افزایش اعتماد کارکنان و در نهایت بهبود عملکرد سازمان انجام دهند.
شهرزاد نیری؛ مرجان صفاری
چکیده
چکیده هدف: اگر چه ارتباطات میان فردی بهتر به منزله کسب نتایج بهتر برای تیم است؛ اما متأسفانه موانع متعددی بر سر راه ارتباطات اثربخش در تیمهای ورزشی وجود دارد. هدف این پژوهش که با تمرکز بر "جفت مربی - ورزشکار" صورت گرفته شناسایی بخشی از این موانع در تیمهای ورزشی است. روششناسی: گردآوری دادهها در این پژوهش در دو مرحله صورت گرفته است. ...
بیشتر
چکیده هدف: اگر چه ارتباطات میان فردی بهتر به منزله کسب نتایج بهتر برای تیم است؛ اما متأسفانه موانع متعددی بر سر راه ارتباطات اثربخش در تیمهای ورزشی وجود دارد. هدف این پژوهش که با تمرکز بر "جفت مربی - ورزشکار" صورت گرفته شناسایی بخشی از این موانع در تیمهای ورزشی است. روششناسی: گردآوری دادهها در این پژوهش در دو مرحله صورت گرفته است. در مرحله اول، فهرستی از موانع فراروی ارتباطات اثربخش از طریق جست و جو در مبانی نظری در قالب هفت دسته موانع زبانی، نگرشی، ادراکی، فیزیکی، محیطی، معنائی و فرهنگی استخراج شد. در مرحله دوم با استفاده از تکنیک دلفی؛ آرای خبرگان پانل دلفی در مورد این گزارهها کسب شد. تعداد خبرگان در این پژوهش 20 نفر بود که به روش نمونهگیری هدفمند از بین اعضای هیات علمی رشتههای ارتباطات، رسانه و مدیریت ورزشی و مربیان هیات علمی دانشگاهها که سابقه مربیگری یا ورزشی در سطح باشگاهی داشتند؛ انتخاب شدند. فرایند دلفی در این پژوهش در دو راند صورت گرفت. یافتهها: تعداد دوازده گزاره توانستند اجماع مورد نظر خبرگان را کسب کنند و هشت گزاره حداقل اجماع را به دست نیاورند. نتیجهگیری: غلبه بر موانع زبانی، نگرشی، ادراکی، فیزیکی، محیطی، معنائی و فرهنگی؛ منجر به برقراری ارتباطات اثربخش و بالتبع منطبق شدن معنای مورد نظر مربیان و ورزشکاران بر یکدیگر و بهبود عملکرد و موفقیت تیم میشود.