مدیریت استعداد و رهبری در منابع انسانی در ورزش
مریم سلمانی؛ نسرین عزیزیان کهن؛ مسعود ایمانزاده؛ مهرداد محرم زاده
چکیده
هدف : تحقیق حاضر باهدف تأثیر سبک های رهبری بر نگرش مدیران هیأت های ورزشی نسبت به تغییر با نقش میانجی هوش اخلاقی انجام شده است. روش شناسی :روش به کار گرفته شده در این تحقیق از نظر اجرا میدانی و از نوع همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر مدل معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی مدیران هیأت های ورزشی استان البرز (336نفر)، بوده است ...
بیشتر
هدف : تحقیق حاضر باهدف تأثیر سبک های رهبری بر نگرش مدیران هیأت های ورزشی نسبت به تغییر با نقش میانجی هوش اخلاقی انجام شده است. روش شناسی :روش به کار گرفته شده در این تحقیق از نظر اجرا میدانی و از نوع همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر مدل معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی مدیران هیأت های ورزشی استان البرز (336نفر)، بوده است که طبق جدول مورگان تعداد نمونه آماری برابر با 179 نفر بود که به صورت تصادفی ساده از میان جامعه آماری انتخاب شدند.برای جمع آوری داده ها از سه پرسشنامه استاندارد، سبک رهبری هرسی و بلانچارد (۱۹۹۹) و نگرش نسبت به تغییر یونگ (۲۰۰۴) و جهت بررسی هوش اخلاقی از پرسشنامه استاندارد لینک و کیل (۲۰۱۱)، استفاده شد که پایایی و روایی همه متغییرها نیز مطلوب و مورد تأیید قرار گرفته است و در روش آماری به کار گرفته شده، با استفاده از معادلات ساختاری، به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شد.یافته ها :نتایج نشان داد که بین سبک رهبری با نگرش نسبت به تغییر و هوش اخلاقی مدیران هیأت های ورزشی استان البرز رابطه علی وجود دارد. از سوی دیگر، هوش اخلاقی بر نگرش نسبت به تغییر مدیران سازمان نیز تاثیر دارد.نتیجه گیری:نتایج تحقیق نشان داد که رهبری یکی از عوامل مهم در ایجاد تغییرات مثبت در سازمان ها است همین طور نوع سبک رهبری یک مؤلفه ضروری برای تغییر موفقیت آمیز در سازمان به منظور رویارویی با رقابت و پیشرفت در هیأت های ورزشی می باشد.
مدیریت منابع انسانی در ورزش شامل کارکنان حقوق بگیر، نیروهای داوطلب و مشتریان
سهیلا توحیدی؛ مهرداد محرم زاده؛ مسعود ایمانزاده؛ سیمین اسگندری دستگیری
چکیده
هدف: ورزش یک پدیده اجتماعی وسیع و جهانی است که در زندگی جوانان و بزرگسالان ریشه دارد. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی اجتماعی برتوسعه ورزش همگانی بانوان استان اردبیل با نقش میانجی نشاط اجتماعی می باشد. روش شناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی، از نظر ماهیت و محتوایی از نوع توصیفی – تحلیلی، از حیث گردآوری داده ...
بیشتر
هدف: ورزش یک پدیده اجتماعی وسیع و جهانی است که در زندگی جوانان و بزرگسالان ریشه دارد. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی اجتماعی برتوسعه ورزش همگانی بانوان استان اردبیل با نقش میانجی نشاط اجتماعی می باشد. روش شناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی، از نظر ماهیت و محتوایی از نوع توصیفی – تحلیلی، از حیث گردآوری داده ها میدانی بود. جامعه پژوهش مشتریان بانوان باشگاههای ورزشی استان اردبیل و نیز بانوان فعال در پارک ها و ورزش های صبحگاهی و اماکن رو باز (حدودا بیش از 1000نفر) بودند. تعداد نمونه به روش تصادفی طبقه ای 450 نفر انتخاب شد. پایایی توسعه ورزش همگانی آفرینش (1386)، 87/؛ نشاط اجتماعی تمیزیفر و عزیزیمهر (1396)، 90/؛ بازاریابی اجتماعی صابری و همکاران (1397) 84/؛ بدست آمد و 442 پرسشنامه بصورت کامل گردآوری شده بود که 430 مورد از آنها کامل بودند و با نرم افزار pls مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد بازاریابی اجتماعی با ضریب 0/56 درصد اثر مثبت و معنی داری (12/63) بر توسعه ورزش همگانی، بازاریابی اجتماعی با ضریب 0/78 درصد اثر مثبت و معنی داری (36/12) بر نشاط اجتماعی، متغیر میانجی نشاط اجتماعی با ضریب 0/35 درصد اثر مثبت و معنی داری (7/61) بر توسعه ورزش همگانی دارد. نتیجه گیری: توسعة ورزش همگانی بانوان در بین افراد به عنوان جزئی از فرهنگ، نیازمند انجام برنامه ریزی های بلندمدت است و داشتن برنامه ای مدون با رویکرد بازاریابی لازم است تا بتوان به هدف مورد نظر رسید.