کارکردهای مدیریت منابع انسانی در ورزش
اکتشاف مولفه‌های قابلیت‌ بازاریابی ورزشی نیروی انسانی در فوتبال عراق

مثنی محمد نصراوی؛ سید محمد کاشف؛ محسن بهنام

دوره 11، شماره 2 ، تیر 1403، ، صفحه 333-350

https://doi.org/10.22044/shm.2024.13677.2586

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر اکتشاف مولفه‏های قابلیت بازاریابی ورزشی نیروی انسانی فوتبال عراق بود. روش‌شناسی: این پژوهش با ماهیت اکتشافی و با هدف بسط دانش و شناخت موجود در رابطه ‌با قابلیت‏های بازاریابی و کسب درآمد نیروی انسانی انجام شد. از روش تحقیق کیفی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش مدیران عامل و بازاریابان باشگاه‌ها، اعضای کمیته ...  بیشتر

شناسایی قابلیت‌های بازاریابی و کسب درآمد نیروی انسانی باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران و طراحی مدل

کریم زهره وندیان؛ اسفندیار خسروی زاده؛ طهماسب شیروانی

دوره 7، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 387-403

https://doi.org/10.22044/shm.2020.7590.1833

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی قابلیت‌های بازاریابی و کسب درآمد نیروی انسانی باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران و طراحی مدل آن است. روش تحقیق: این تحقیق از نوع کیفی است که از روش نظریه داده‌بنیاد و رویکرد گلیزر (1992) استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل کلیه مدیران باشگاه‌های فوتبال و اساتید مدیریت ورزشی است. از روش نمونه‌گیری نظری و به‌شیوه ...  بیشتر