آینده پژوهی در منابع انسانی در ورزش
شکوفه بیرانوند؛ سید محمد حسین رضوی؛ مرتضی دوستی
چکیده
هدف: هدف این پژوهش طراحی مدل توسعه حرفهای معلمان تربیت بدنی مبتنی بر خودسازی با رویکرد کیفی بود.روششناسی: روش پژوهش به شیوه کیفی بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش تحلیل مضمون انجام شد. برای جمعآوری دادهها از مصاحبه استفاده شد. روایی و پایایی پژوهش از طریق معیارهای اعتبار، انتقال پذیری، قابلیت اعتماد و تاییدپذیری، تأیید شد. در ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش طراحی مدل توسعه حرفهای معلمان تربیت بدنی مبتنی بر خودسازی با رویکرد کیفی بود.روششناسی: روش پژوهش به شیوه کیفی بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش تحلیل مضمون انجام شد. برای جمعآوری دادهها از مصاحبه استفاده شد. روایی و پایایی پژوهش از طریق معیارهای اعتبار، انتقال پذیری، قابلیت اعتماد و تاییدپذیری، تأیید شد. در مجموع 15 مصاحبه با خبرگان و متخصصان انجام شد و تا جایی ادامه یافت که پژوهش به اشباع نظری و کفایت رسید، سپس دادههای به دست آمده به روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی مورد تحلیل قرار گرفتند.یافتهها: براساس یافتهها 81 مضمون پایه در قالب 20 مضمون سازمان یافته و 7 مضمون فراگیر چارچوببندی شدند. مضامین فراگیر شامل، حرفهایگری فردی، رفتار حرفهای، دانش حرفهای، تعاملات سازنده، حرفهای سازی، کارکردهای سازمانی و کارکردهای فردی بود.نتیجهگیری: به منظور توسعه حرفهای معلمان تربیت بدنی باید به راهبردهایی مانند ارتباطات ساختارمند و ایجاد محیطی مناسب برای خودشکوفایی و حرفهای گری معلمان تربیت بدنی توجه کرد.
میثم نوری خان یوردی؛ سید محمد حسین رضوی؛ مرتضی دوستی؛ سعید تابش
چکیده
شایستگیهای اعضای هیات علمی لازمه تجاری سازی یافتههای دانشگاهی است. قبل از تجاری سازی یافتههای دانشگاهی اعضای هیات علمی باید شایستگیهایی را داشته باشند یا شایستگیهای وجودی خود را توسعه دهند که بتوانند یافته های خود و دانشجویان را تجاری سازی کنند. هدف از این پژوهش بهرهگیری از رویکرد گراندد تئوری در جهت طراحی الگوی شایستگیهای ...
بیشتر
شایستگیهای اعضای هیات علمی لازمه تجاری سازی یافتههای دانشگاهی است. قبل از تجاری سازی یافتههای دانشگاهی اعضای هیات علمی باید شایستگیهایی را داشته باشند یا شایستگیهای وجودی خود را توسعه دهند که بتوانند یافته های خود و دانشجویان را تجاری سازی کنند. هدف از این پژوهش بهرهگیری از رویکرد گراندد تئوری در جهت طراحی الگوی شایستگیهای محوری اعضای هیات علمی در تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی در حوزه ورزش است. این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی و در حوزه پارادایم (الگواره) استقرایی است. در پژوهش حاضر، از مصاحبه نیم ساختاریافته بهعنوان ابزار گردآوری دادهها استفاده شده که دادههای حاصل از آن، با بهرهگیری از کدگذاری باز، محوری و نظری تجزیه و تحلیلشده است. جامعه آماری این پژوهش شامل اعضای هیات علمی دانشکدههای تربیت بدنی، کارآفرینان دانشگاهی، مخترعین دانشگاهی در حوزه ورزش و اعضای هیات علمی عضو بنیاد ملی نخبکان است. نمونهگیری با استفاده از روش نمونهگیری نظری و روش قضاوتی هدفمند انجام و تا رسیدن به اشباع نظری دنبال شد که درمجموع 19 نفر از متخصصان این امر را در برگرفت. نتایج بخش کیفی نشان داد که شایستگیهای محوری اعضای هیات علمی شامل 74 مفهوم، 11 مقوله(شایستگی ارتباطی، شایستگی رفتاری، شایستگی فنی، شایستگی شخصیتی، شایستگی ارزشی، شایستگی راهبردی، شایستگی خلاقیت، شایستگی حرفهای، شایستگی رهبری، شایستگی مدیریت مالی، شایستگی شناخت بازار) و 5 بعد (بعد دانشی- فنی، فردی، ادراکی، مدیریتی و بازاریابی) را شامل می شود.
جواد حسین پور نودهی؛ سید عماد حسینی؛ مرتضی دوستی
چکیده
هدف:موقعیت شغلی مانیزبه شکلی چشمگیری تحت تاثیر روابط بین فردی ما قرار می گیرند. بطوریکه حدود 90 درصد شکست های شغلی،به دلیل ناتوایی فرد دربرقراری روابط بین فردی خوب اتفاق می افتد.همچنین، امروزه سازمان ها به دنبال کارکنانی هستندکه بتوانند در مشاغل خویش خوب عمل کنند؛زیراکه عملکردخوب، بهره وری سازمانی را افزایش می دهد.لذا هدف ازاین پژوهش ...
بیشتر
هدف:موقعیت شغلی مانیزبه شکلی چشمگیری تحت تاثیر روابط بین فردی ما قرار می گیرند. بطوریکه حدود 90 درصد شکست های شغلی،به دلیل ناتوایی فرد دربرقراری روابط بین فردی خوب اتفاق می افتد.همچنین، امروزه سازمان ها به دنبال کارکنانی هستندکه بتوانند در مشاغل خویش خوب عمل کنند؛زیراکه عملکردخوب، بهره وری سازمانی را افزایش می دهد.لذا هدف ازاین پژوهش تعیین ارتباط میان روابط بین فردی با عملکرد مدیران ورزشی استانگیلان است.روش شناسی:جامعه آماری این تحقیق رامدیران اداره کل و روسا ونواب ادارات ورزش وجوان وروسا ونواب هیات های ورزشی استان گیلان شامل121نفرتشکیل می دهند.نمونه آماری بگونه تمام شماردر نظر گرفته شد که تعداد99پرسشنامه بطور کامل وصول گردید. برای جمع آوری اطلاعات ازپرسشنامه روابط بین شخصی اسمیت وموسکا (2001) وپرسشنامه ارزیابی عملکرد تعدیل شده استفاده گردید.روایی پرسشنامه ها توسط10 نفر از اساتید مدیریت ورزشی کشوربه تایید رسیدو پایایی درونی آنها ازروش آلفای کرونباخ به ترتیب 83/0 و79/0بدست آمد.تحلیل داده ها نیزبا استفاده از آزمون کالموگروف-اسمیرنوف، همبستگی پیرسون ورگرسیون چندگانه استفاده شد.یافته ها: براساس یافته های این پژوهش، بین روابط بین فردی باعملکرد مدیران ورزشی استان گیلان ارتباط مثبت ومعناداری وجود دارد.نتایج حاصل از رگرسیون چندگانه نیز نشان دادکه بعدکلی روابط بین فردی در پیش بینی عملکرد مدیران معنی دارمی باشد.نتایج:نتایج نشان دادکه مهارت درارتباطات بویژه روابط بین فردی درعملکرد موثردرکارنقش حیاتی ودارای اهمیت بسیار می باشد واگر به درستی به کارگرفته نشوند می توانند عملکردمدیران را با مشکلات عدیده ای روبرو سازد.لذاپیشنهاد می شود مدیران برای بالابردن وبهبودروابط بین فردی خود از تکنیک های ارتباطات اثربخش بین فردی بهره بگیرند.