آینده پژوهی در منابع انسانی در ورزش
محسن حمیدی؛ مهرزاد حمیدی؛ محمد خبیری؛ سید نصرالله سجادی
چکیده
هدف از اجرای این پژوهش طراحی سلسله مراتبی نقشه استراتژی آکادمی ملی فوتبال با روش مدلسازی ساختاری تفسیری ISM بود. روش تحقیق روش آمیخته کمی و کیفی بود. در بخش کیفی گروه کانونی در قالب شورای راهبری نکته نظرات خویش را در ارتباط با نحوه تعامل و روابط علت و معلولی استراتژیها با یکدیگر به شکل نمادهای ISM در ماتریس خود تعاملی استراتژیها (SSIM)، ...
بیشتر
هدف از اجرای این پژوهش طراحی سلسله مراتبی نقشه استراتژی آکادمی ملی فوتبال با روش مدلسازی ساختاری تفسیری ISM بود. روش تحقیق روش آمیخته کمی و کیفی بود. در بخش کیفی گروه کانونی در قالب شورای راهبری نکته نظرات خویش را در ارتباط با نحوه تعامل و روابط علت و معلولی استراتژیها با یکدیگر به شکل نمادهای ISM در ماتریس خود تعاملی استراتژیها (SSIM)، درج نمودند. این نمادها در ماتریس دسترسی اولیه کمیسازی شد و از این رهگذر سطوح سلسله مراتبی استراتژیها در جدول چهارگانه، نقشه ماتریس نهایی، شناسائی و با توجه روابط علت و معلولی بین آنها، نقشه استراتژی آکادمی ملی فوتبال با روش مدل سازی ساختاری تفسیری در 4 سطح ترسیم گردید. در این نقشه استراتژیهای مربوط به هر سطح درج گردیدند. در سطح اول، منظر مالی 2 استراتژی و در سطح دوم یا منظر ذینفعان یک استراتژی، در سطح سوم یامنظر فرایند داخلی 4 استراتژی و در سطح چهارم منظر رشد و یادگیری 3 استراتژی قرار گرفتند.
الهام پیله ور مؤخر؛ مهرزاد حمیدی؛ حبیب هنری؛ محمد خبیری
چکیده
هدف : هدف از پژوهش حاضر، طراحی و تبیین مدل داوطلبی در ورزش دانش آموزی کشور می باشد. روش شناسی : از آنجایی که هدف پژوهش تعیین روابط علی میان متغیرها می باشد ، پس تحقیق به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات میدانی و از نظر روش از نوع همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری تحقیق مورد نظر را تمامی ...
بیشتر
هدف : هدف از پژوهش حاضر، طراحی و تبیین مدل داوطلبی در ورزش دانش آموزی کشور می باشد. روش شناسی : از آنجایی که هدف پژوهش تعیین روابط علی میان متغیرها می باشد ، پس تحقیق به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات میدانی و از نظر روش از نوع همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری تحقیق مورد نظر را تمامی مدیران تربیت بدنی آموزش و پرورش، کارشناسان ارشد، کارشناس مسئولان تربیت بدنی، اساتید و نخبگان مدیریت ورزشی و همچنین 63 نفر در قالب تشکیل شورای راهبردی دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش تشکیل می دادند. (389N=n= ) جهت اطمینان از روایی و اعتبار آن از طریق اخذ نظر متخصصان، پایایی پرسشنامه های مدیریت داوطلبی ورزش دانش آموزی و حوزه های بکارگیری داوطلبان در ورزش دانش آموزی از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب 88/0 و 83/0 برآورد شد. و در اختیار نمونه آماری به حجم 389 نفر قرار داده شد. این داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی مانند آزمون کایزر، مایر و الکین، آزمون کرویت بارتلت، آزمون تحلیل عاملی اکتشافی، تکنیک چرخش واریماکس، تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرم افزار های spss و lisrel مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها : بر اساس یافته های تحقیق حاضر، 8 بعد در حوزه مدیریت داوطلبان شناسایی شدو6 حوزه )عامل( به عنوان حوز ه های به کارگیری داوطلبان در ورزش دانش آموزی شناسایی شدند .
الهام پیله ور مؤخر؛ مهرزاد حمیدی؛ محمد خبیری؛ حبیب هنری
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی حوزههای بهکارگیری داوطلبان در ورزش دانشآموزی و در مرحلۀ بعد، اولویتبندی آنها میباشند . روش شناسی: از آنجایی که هدف پژوهش تعیین روابط علی میان متغیرها میباشد ، پس تحقیق از نظر نحوه گردآوری اطلاعات میدانی و از نوع همبستگی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. و جامعۀ آماری آن را کلیه مدیران ،کارشناسان ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی حوزههای بهکارگیری داوطلبان در ورزش دانشآموزی و در مرحلۀ بعد، اولویتبندی آنها میباشند . روش شناسی: از آنجایی که هدف پژوهش تعیین روابط علی میان متغیرها میباشد ، پس تحقیق از نظر نحوه گردآوری اطلاعات میدانی و از نوع همبستگی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. و جامعۀ آماری آن را کلیه مدیران ،کارشناسان ارشد ،کارشناس مسئولان واعضای شورای راهبردی تربیت بدنی آموزش و پرورش و اساتید و نخبگان مدیریت ورزشی تشکیل دادند. تعداد نمونههای تحقیق 389 نفر بر اساس روش تحلیل عاملی ( حداقل 2 برابر و حداکثر10 برابر متغیرها )تعیین گردید. جهت اطمینان از روایی و اعتبارپرسشنامه، از طریق آلفای کرونباخ، پایایی پرسشنامه حوزههای بهکارگیری داوطلبان در ورزش دانشآموزی 83/0 برآورد شد. این دادهها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی، آزمون تحلیل عاملی اکتشافی، تحلیل عاملی تاییدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش 6 حوزه (عامل) به عنوان حوزههای بهکارگیری داوطلبان در ورزش دانشآموزی شناسایی و اولویتبندی شدند. داوطلبان ورزش دانشآموزی را میتوان به ترتیب اولویت در 6 حوزهً، استعدادیابی، همکاری در مدیریت فضاهای ورزشی، حرکات اصلاحی و تناسب اندام، ورزش قهرمانی، درس تربیت بدنی و ورزش همگانی و اوقات فراغت بهکار گرفت. نتیجه گیری : با توجه به ماهیت اجرای برنامههای ورزشی در آموزش و پرورش که هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر هزینهها در سطح بالایی انجام میشود و همچنین بودجه اندک این سازمان، استفاده از ابعاد شناسایی شده در