آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
طراحی الگوی توسعه فردی مربیان فوتبال ایران

حدیث بساط شیر؛ مژگان صالحی پور؛ جواد کریمی

دوره 10، شماره 1 ، دی 1401، ، صفحه 61-77

https://doi.org/10.22044/shm.2022.12221.2491

چکیده
  هدف: هدف این تحقیق طراحی الگوی توسعه فردی مربیان فوتبال ایران بودروش شناسی: روش پژوهش به شیوه کیفی و مبتنی بر نظریه پردازی داده بنیاد بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش گلیزر (1992) انجام شد. برای جمع آوری داده‌ها از مصاحبه استفاده شد. روایی و پایایی پژوهش از طریق معیارهای اعتبار، انتقال پذیری، قابلیت اعتماد و تاییدپذیری، تأیید شد. در مجموع ...  بیشتر

نقش و اهمیت منابع انسانی در تأمین امنیت استادیوم‌های فوتبال

رسول فرجی؛ مهرعلی همتی نژاد؛ سپیده شبانی

دوره 6، شماره 2 ، تیر 1398، ، صفحه 179-194

https://doi.org/10.22044/shm.2019.7068.1747

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی نقش و اهمیت منابع انسانی در تأمین امنیت استادیوم‌های فوتبال بود. روش‌شناسی: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی بوده و از رویکردهای کیفی و کمی برای جمع‌آوری داده‌ها و دستیابی به اهداف استفاده شده است. در بخش کیفی مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته‌ای با دوازده نفر متخصص انجام شد که به صورت هدفمند انتخاب شده بودند. ...  بیشتر

بررسی ارتباط بین حمایت سازمانی درک شده با عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی استان گلستان

ناصر بای

دوره 4، شماره 2 ، تیر 1396، ، صفحه 189-199

https://doi.org/10.22044/shm.2017.4607.1363

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بین حمایت سازمانی درک شده با عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی استان گلستان بود. روش شناسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان تربیت بدنی استان گلستان به تعداد 650 نفر بود که بر حسب فرمول کوکران، 242 نفر به شیوه انتخاب تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌های تحقیق از پرسش‌‌نامه‌های ...  بیشتر