آینده پژوهی در منابع انسانی در ورزش
طراحی مدل توسعه حرفه‌ای معلمان تربیت بدنی مبتنی بر خودسازی با رویکرد کیفی

شکوفه بیرانوند؛ سید محمد حسین رضوی؛ مرتضی دوستی

دوره 10، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 447-463

https://doi.org/10.22044/shm.2023.13115.2549

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش طراحی مدل توسعه حرفه‌ای معلمان تربیت بدنی مبتنی بر خودسازی با رویکرد کیفی بود.روش‌شناسی: روش پژوهش به شیوه کیفی بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش تحلیل مضمون انجام شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از مصاحبه استفاده شد. روایی و پایایی پژوهش از طریق معیارهای اعتبار، انتقال پذیری، قابلیت اعتماد و تاییدپذیری، تأیید شد. در ...  بیشتر

آینده پژوهی در منابع انسانی در ورزش
دیده بانی شاخص های مؤثر بر آینده شایستگی مدیران ورزشی با مدیریت کلاس جهانی در صنعت ورزش ایران

سید محمد حسین رضوی؛ فروغ محمدی

دوره 8، شماره 2 ، تیر 1400، ، صفحه 273-293

https://doi.org/10.22044/shm.2021.10318.2301

چکیده
  هدف مقاله حاضر دیده بانی شایستگی مدیران ورزشی با مدیریت کلاس جهانی در صنعت ورزش ایران از طریق شناسایی شاخص های مؤثر در این حوزه است.با بهره گیری از رویکرد پویش محیطی ( ابزارهای دلفی، مصاحبه و مطالعات گزارش ها، مقالات و کتب متعدد حوزه صنعت ورزش، مدیریت کلاس جهانی، دیگر علوم مرتبط ) 230 متغیر مؤثر در محیط عمومی و نزدیک صنعت ورزش احصا شدند. ...  بیشتر

طراحی الگوی شایستگی‌های محوری اعضای هیأت علمی در تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی در حوزه ورزش

میثم نوری خان یوردی؛ سید محمد حسین رضوی؛ مرتضی دوستی؛ سعید تابش

دوره 7، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 367-385

https://doi.org/10.22044/shm.2020.7856.1882

چکیده
  شایستگیهای اعضای هیات علمی لازمه تجاری سازی یافته‌های دانشگاهی است. قبل از تجاری سازی یافته‌های دانشگاهی اعضای هیات علمی باید شایستگی‌هایی را داشته باشند یا شایستگیهای وجودی خود را توسعه دهند که بتوانند یافته های خود و دانشجویان را تجاری سازی کنند. هدف از این پژوهش بهره‌گیری از رویکرد گراندد تئوری در جهت طراحی الگوی شایستگیهای ...  بیشتر

بررسی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر بلیت‌فروشی لیگ برتر فوتبال ایران

سمیرا فیضی؛ سید محمد حسین رضوی؛ مهرزاد حمیدی

دوره 6، شماره 2 ، تیر 1398، ، صفحه 241-255

https://doi.org/10.22044/shm.2019.7648.1848

چکیده
  هدف: هدف مطالعه حاضر، بررسی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران از دیدگاه تماشاگران بود. روش‌شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه تماشاگران بالای 18 سال در لیگ برتر فوتبال کشور در فصل 95 ـ 94، بودند که حجم نمونه بر اساس روش تحلیل عاملی دو تا ده برابر تعداد گویه‌ها انتخاب شد. ابزار ...  بیشتر