مدیریت راهبردی منابع انسانی در ورزش
شناسایی عوامل موثر در انتقال بازیکنان فوتبال از سطح مبتدی به حرفه‌ای در ایران

رحمان جوانمردی؛ فرزاد غفوری؛ حبیب هنری؛ جواد شهلائی باقری

دوره 10، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 387-406

https://doi.org/10.22044/shm.2023.13079.2545

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل موثر در انتقال بازیکنان فوتبال از سطح مبتدی به حرفه‌ای در فوتبال ایران بود. روش‌شناسی: روش تحقیق به شیوه کیفی و مبتنی بر نظریه‌پردازی داده‌بنیاد بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش گلیزر (1992) انجام شد. جامعه آماری متشکل از کلیه صاحب‌نظران و خبرگان فوتبال (مربیان حرفه‌ای، کارشناسان فوتبال، مدیران‌ ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
طراحی الگوی توسعه فردی مربیان فوتبال ایران

حدیث بساط شیر؛ مژگان صالحی پور؛ جواد کریمی

دوره 10، شماره 1 ، دی 1401، ، صفحه 61-77

https://doi.org/10.22044/shm.2022.12221.2491

چکیده
  هدف: هدف این تحقیق طراحی الگوی توسعه فردی مربیان فوتبال ایران بودروش شناسی: روش پژوهش به شیوه کیفی و مبتنی بر نظریه پردازی داده بنیاد بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش گلیزر (1992) انجام شد. برای جمع آوری داده‌ها از مصاحبه استفاده شد. روایی و پایایی پژوهش از طریق معیارهای اعتبار، انتقال پذیری، قابلیت اعتماد و تاییدپذیری، تأیید شد. در مجموع ...  بیشتر

مدیریت استعداد و رهبری در منابع انسانی در ورزش
نقش مدیریت استعدادها در حفظ و نگهداری بازیکنان باشگاه‌های فوتبال استان اصفهان

کریم زهره وندیان؛ اسفندیار خسروی زاده؛ احسان شاکری

دوره 9، شماره 2 ، تیر 1401، ، صفحه 245-264

https://doi.org/10.22044/shm.2022.10704.2360

چکیده
  هدف تحقیق: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مدیریت استعداد در حفظ و نگهداری بازیکنان فوتبال باشگاه‌های استان اصفهان انجام شد.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل مربیان و بازیکنان تیم‌های فوتبال استان اصفهان (800 نفر) بودند که نمونه به‌صورت طبقه‌ای نسبی(200 نفر) ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
بررسی محیط توسعه استعداد در فوتبال: کاربرد مدل ATDE

محمد جواد ضیااسطلخ زیر؛ رحیم رمضانی نژاد؛ حمیدرضا گوهر رستمی

دوره 9، شماره 1 ، دی 1400، ، صفحه 63-84

https://doi.org/10.22044/shm.2022.10841.2358

چکیده
  هدف این تحقیق بررسی محیط توسعه استعداد در فوتبال بر اساس مدل ATDE است. این تحقیق، از نظر نوع، توصیفی _ پیمایشی؛ از نظر روش، میدانی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری تحقیق، کلیه صاحب‌نظران لیگ دسته یک فوتبال، لیگ‌های استانی و تیم‌های پایه (با حداقل 5 سال سابقه) و روش نمونه‌گیری از نوع غیر تصادفی و هدفمند بود. نمونه آماری بر مبنای قاعده ...  بیشتر

شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد مربیان و بازیکنان تیم‌های ملی فوتبال ایران با استفاده از روش بازخورد 360 درجه و فرآیند تحلیل سلسله‌مراتبی

طاها جلالی؛ نجف آقایی

دوره 7، شماره 1 ، دی 1398، ، صفحه 19-44

https://doi.org/10.22044/shm.2020.8059.1924

چکیده
  هدف: هدف از این تحقیق، شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد مربیان و بازیکنان تیم‌های ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.روش‌شناسی: این تحقیق در دو بخش و با استفاده از یک روش تحقیق آمیخته انجام گرفت. در کنار مرور نظام‌مند، با استفاده از روش بازخورد 360 درجه، منابع ارزیابی‌کننده انتخاب شدند تا شاخص‌های ارزیابی عملکرد ...  بیشتر

بررسی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر بلیت‌فروشی لیگ برتر فوتبال ایران

سمیرا فیضی؛ سید محمد حسین رضوی؛ مهرزاد حمیدی

دوره 6، شماره 2 ، تیر 1398، ، صفحه 241-255

https://doi.org/10.22044/shm.2019.7648.1848

چکیده
  هدف: هدف مطالعه حاضر، بررسی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران از دیدگاه تماشاگران بود. روش‌شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه تماشاگران بالای 18 سال در لیگ برتر فوتبال کشور در فصل 95 ـ 94، بودند که حجم نمونه بر اساس روش تحلیل عاملی دو تا ده برابر تعداد گویه‌ها انتخاب شد. ابزار ...  بیشتر

تعیین نقش عوامل اثرگذار بر ارزش گذاری بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران

شهرام عبدی؛ مصطفی زنگی آبادی؛ مهدی طالب پور

دوره 3، شماره 2 ، تیر 1395، ، صفحه 121-136

https://doi.org/10.22044/shm.2016.831

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، تعیین نقش عوامل اثرگذار بر ارزش‌گذاری بازیکنان (سرمایه‌های انسانی) لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش‌شناسی: روش پژوهش حاضر توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران بودند که مجموعا برابر 418 نفر بود. حجم نمونه مناسب برای پژوهش، بر اساس فرمول نمونه‌گیری از ...  بیشتر