آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
طراحی الگوی پست‌مدرن مسیر شغلی در سازمان‌های ورزشی

ناهید قوی پنجه؛ مریم حسینی؛ حلیمه پیری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 آبان 1403

https://doi.org/10.22044/shm.2024.15057.2681

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف طراحی الگوی پست‌مدرن مسیر شغلی در سازمان‌های ورزشی انجام شد. روش شناسی: روش اجرا از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون بود. مشارکت‌کنندگان شامل اساتید مدیریت ورزشی، مدیران و کارشناسان سازمان‌های ورزشی بود. معیار ورود به تحقیق شامل تجربه کافی در حوزه مدیریت ورزشی، آشنایی با مباحث آموزش منابع انسانی، سابقه پژوهشی ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
واکاوی تجربه زیسته معلمان تربیت بدنی از چالش‌های اجرای ورزش فراگیر در مدارس

علی افروزه؛ فرزانه مجیدی؛ محمد همتی نژاد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 دی 1403

https://doi.org/10.22044/shm.2024.15054.2680

چکیده
  هدف: هدف تحقیق حاضر شناسایی چالش‌های اجرای تربیت بدنی فراگیر در مدارس بود. روش‌شناسی: روش تحقیق این پژوهش کیفی است. مشارکت‌کنندگان در این پژوهش به صورت هدفمند، با استفاده از نمونه‌گیری گلوله برفی انتخاب شدند. بر همین اساس، شرکت‌کنندگان پژوهش شامل معلمان تربیت بدنی مدارس عادی بودند که حداقل یک سال تحصیلی در کلاس خود دانش-آموز داری ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
اکوسیستم استارتآپ های ورزشی در ایران: مطالعه جایگاه سرمایه انسانی و کیفیت آموزش

حکیمه متفکری؛ نجف آقائی؛ فریبا عسکریان؛ محمدحسن پیمان فر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 دی 1403

https://doi.org/10.22044/shm.2025.15220.2687

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به مطالعه جایگاه سرمایه انسانی و کیفیت آموزش در اکوسیستم استارت‌آپ‌های ورزشی کشور پرداخته است. روش‌شناسی: ماهیت تحقیق کیفی و از نوع اکتشافی است. برای جمع‌آوری داده‌ها با 16 نفر از خبرگان حوزه کارآفرینی و استارت‌آپ‌های ورزشی از بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های ورزشی، مدیران پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، اساتید ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
شناسایی کاربردهای فناوری واقعیت مجازی در آموزش منابع انسانی سازمان‌های ورزشی

جواد کریمی؛ ناهید قوی پنجه؛ نرگس حیدریان

دوره 12، شماره 1 ، دی 1403، ، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22044/shm.2024.14648.2651

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف شناسایی کاربردهای فناوری واقعیت مجازی در آموزش منابع انسانی سازمان‌های ورزشی انجام شد. روش‌شناسی: روش اجرا از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون بود. مشارکت‌کنندگان شامل اساتید مدیریت ورزشی، مدیران و کارشناسان سازمان‌های ورزشی با تجربه‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی مرتبط بودند. معیار انتخاب شرکت‌کنندگان، فعالیت ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
تأثیر رهبری اخلاقی مدیران مدارس در تسهیم دانش معلمان تربیت ‌بدنی: نقش واسطه‌ای مالکیت روانشناختی

حمیدرضا قزلسفلو؛ ناصر بای

دوره 12، شماره 1 ، دی 1403، ، صفحه 21-40

https://doi.org/10.22044/shm.2024.14297.2629

چکیده
  هدف: مدیران اخلاقی تأثیر به‌سزایی در عملیاتی کردن بهینه برنامه‌های آموزشی مدارس و دستیابی به اهداف آموزشی سازمان خود ایفا می‌کنند؛ لذا هدف از تحقیق حاضر مطالعه تأثیر رهبری اخلاقی مدیران مدارس در تسهیم دانش معلمان تربیت‌بدنی بر اساس نقش واسطه‌ای مالکیت روانشناختی بود. روش‌شناسی: این تحقیق با استفاده از روش پژوهش پیمایشی اجرا ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
شناسایی، سطح‌بندی و تحلیل موانع موجود در مسیر پیشرفت حرفه‌ای ورزشکاران فوتبال در مرحله نخبگی

مصطفی ملائی نژاد؛ حمید رضا گوهر رستمی؛ رحیم رمضانی نژاد

دوره 12، شماره 1 ، دی 1403، ، صفحه 81-99

https://doi.org/10.22044/shm.2024.14586.2645

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی، سطح­بندی و تحلیل موانع موجود در مسیر پیشرفت حرفه­ای ورزشکاران فوتبال در مرحله نخبگی بود.روش­شناسی: روش پژوهش آمیخته بود. بخش کیفی از نوع نظام­مند و از نظر هدف کاربردی بود و به­صورت مطالعه موردی (فوتبال) انجام شد. جامعه آماری شامل مربیان و بازیکنان فوتبال ایران بود. مشارکت­کنندگان بر مبنای اشباع ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
طراحی مدل ارتباطی مدیریت کوانتومی با رفتار شهروندی سازمانی و عدالت سازمانی در وزارت ورزش عراق

صفا مسلم هلیل؛ میرحسن سید عامری

دوره 12، شماره 1 ، دی 1403، ، صفحه 137-156

https://doi.org/10.22044/shm.2024.14899.2666

چکیده
  هدف: هدف این تحقیق طراحی مدل ار تباطی مدیریت کوانتومی با رفتار شهروندی سازمانی وعدالت سازمانی کارکنان وزارت ورزش عراق بود. روش شناسی: روش پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر شیوه‌ جمع‌آوری داده­ها توصیفی ـ پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارمندان و مدیران وزارت ورزش کشورعراق به تعداد 496 نفر بود که با استفاده ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
طراحی الگوی نیازسنجی آموزشی معلمان تربیت بدنی ایران

ملیحه اسلامی؛ شهاب بهرامی؛ محسن وحدانی

دوره 11، شماره 2 ، تیر 1403، ، صفحه 295-315

https://doi.org/10.22044/shm.2024.13631.2583

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش طراحی الگوی نیازسنجی آموزشی معلمان تربیت‌بدنی بود. روش‌شناسی: روش تحقیق این پژوهش کیفی (تحلیل محتوا و تحلیل مضمون) و از نظر هدف کاربردی بود. پژوهش در دو بخش، تحلیل اسناد تحولی اصلی (برنامه درس ملی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش) و مصاحبه با خبرگان و متخصصان حوزه تربیت‌بدنی، سنجش و ارزشیابی و تعلیم و تربیت (اساتید ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
اثر مهارت مربیگری مدیران بر درگیر شدن در شغل کارکنان ادارات ورزش و جوانان با نقش میانجی بازآفرینی شغلی

نازمحمد واحدی؛ ناصر بای؛ حمیدرضا قزلسفلو

دوره 11، شماره 2 ، تیر 1403، ، صفحه 317-332

https://doi.org/10.22044/shm.2024.13710.2588

چکیده
  هدف: هدف از انجام این پژوهش، مطالعه اثرمهارت مربیگری مدیران بر درگیرشدن در شغل کارکنان ادارات ورزش و جوانان با نقش میانجی بازآفرینی شغلی بود. روش‌شناسی: این پژوهش کاربردی بوده و با استفاده از روش تحقیق پیمایشی اجرا شد. کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان تشکیل‌دهنده جامعه آماری این پژوهش بودند (230 نفر). با استفاده از فرمول ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
رابطه نوستالژی و رفاه ذهنی با نقش میانجی تعلق اجتماعی در داوطلبان ورزشی ایران

فاطمه ربیعی؛ محمد صادق افروزه؛ حمید رضا صفری جعفرلو

دوره 11، شماره 1 ، دی 1402، ، صفحه 17-33

https://doi.org/10.22044/shm.2023.13350.2565

چکیده
  هدف: امروزه حضور داوطلبان در ورزش توانسته فواید بی‌شمار فرهنگی و اقتصادی را نصیب این بخش نماید؛ هدف این تحقیق بررسی رابطه نوستالژی با حضور بیشتر داوطلبان در رویدادهای ورزشی می‌باشد.روش شناسی: این تحقیق از نظر هدف کاربردی است که به روش میدانی انجام گرفته‌است. جامعه متشکل از تمامی داوطلبان در رویدادهای ورزشی است که با استفاده از جدول ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
شناسایی و تحلیل مهم‌ترین شاخص‌ها و راهکارهای توانمندساز آموزشی در هیئت‌های ورزشی

محمدامین صیادی؛ نگین احمدی

دوره 11، شماره 1 ، دی 1402، ، صفحه 55-70

https://doi.org/10.22044/shm.2023.13234.2556

چکیده
  هدف: هدف از این تحقیق شناسایی و تحلیل مهم‌ترین شاخص‌ها و راهکارهای توانمندساز آموزشی در هیئت‌های ورزشی استان آذربایجان‌غربی بود.روش‌شناسی: روش پژوهش، توصیفی-تحلیلی و به روش‌ کیفی براساس رویکرد تحلیل تماتیک انجام شد و به لحاظ هدف، کاربردی بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه رؤسا، نواب رؤسا، دبیران و مسـئولین کمیته آموزش در هیئت‌های ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
طراحی الگوی توانمندسازی مدیران وزارت ورزش و جوانان با رویکرد جانشین پروری

حسین فریدنیا؛ محمد حسین قربانی؛ لعیا هاتفی افشار

دوره 11، شماره 1 ، دی 1402، ، صفحه 209-230

https://doi.org/10.22044/shm.2024.13796.2595

چکیده
  هدف: امروزه یکی از مهم­ترین راهبردهای سازمان­ها، اتخاذ روش­هایی برای پرورش نیروی انسانی است، در همین راستا هدف از تحقیق حاضر، طراحی الگوی توانمندسازی مدیران وزارت ورزش و جوانان با رویکرد جانشین‌پروری بود. روش‌شناسی: این پژوهش از نوع مطالعات کیفی است که با استفاده از تکنیک برخاسته از داده‌ها انجام گرفت. جامعه‌ی پژوهش شامل ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
طراحی مدل شبیه‌سازی توسعه بهره‌وری منابع انسانی در اداره کل ورزش و جوانان استان یزد

محمد باشکوه اجیرلو؛ سیدعلی نقوی

دوره 10، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 231-252

https://doi.org/10.22044/shm.2023.12757.2534

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر ﺑﺎ ﻫﺪف طراحی مدل شبیه ­سازی توسعه بهره ­وری منابع انسانی در اداره کل ورزش و جوانان استان یزد انجام شد.روش ­شناسی: روش پژوهش حاضر روش آمیخته (کیفی و کمی) که از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت و روش، توصیفی  تحلیلی بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل، اساتید دانشگاه، مدیران، معاونان و نیز کارشناسان خبره اداره کل ورزش ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
شناسایی معیارهای اولیه ورود به برنامه‌های رسمی آموزش مربی ورزشی

فرزاد کوهیان افضلی؛ علیرضا الهی؛ حسین اکبری یزدی

دوره 10، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 271-286

https://doi.org/10.22044/shm.2023.12659.2523

چکیده
  هدف: هدف از انجام این پژوهش کیفی شناسایی معیارهای اولیه ورود به برنامه‌های آموزش رسمی مربی ورزشی بود. روش‌شناسی: از یک طرح اکتشافی کیفی استفاده شد که در آن مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته مبنای جمع‌آوری داده‌ها بود. تحلیل مضمون به‌عنوان یک راهبرد تحلیلی برای شناسایی، سازمان‌دهی و یافتن الگوها یا مضامین برآمده از داده‌ها استفاده ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
تحلیل ساختاری- تفسیری ابعاد جامعه‌شناختی برند شخصی معلمان تربیت‌بدنی ایران

محمد کشتی دار؛ فریبرز رمضانی؛ سید مرتضی عظیم زاده؛ زهراسادات میرزازاده

دوره 10، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 307-326

https://doi.org/10.22044/shm.2023.12656.2522

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر بر اساس رویکرد ساختاری ـ تفسیری با هدف سطح‌بندی ابعاد جامعه‌شناختی موثر بر برند شخصی معلمان تربیت‌بدنی ایران انجام شد. روش‌شناسی: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش‌شناسی به‌صورت توصیفی ـ تحلیلی بود. ابزار جمع‌آوری داده‌های پژوهش، مطالعات اسنادی، مصاحبه و پرسشنامه دلفی انتخاب شد. جامعه آماری این تحقیق ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
رابطه رهبری معنوی با رفتار پویای شغلی کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش و پرورش با نقش میانجی ایمنی روانشناختی

هادی تقی زده؛ ناصر بای؛ اکرم اصفهانی نیا؛ سعید قربانی

دوره 10، شماره 1 ، دی 1401، ، صفحه 1-19

https://doi.org/10.22044/shm.2022.11514.2423

چکیده
  هدف: هدف اصلی این پژوهش، تعیین رابطه رهبری معنوی با رفتار پویای شغلی کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش و پرورش با نقش میانجی ایمنی روانشناختی بود. روش‌شناسی: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود که به صورت میدانی انجام شد و جامعه آماری آن شامل کلیه کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات آموزش و پرورش کشور (1141 نفر) بود که 288 کارشناس به‌عنوان ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر مدیریت چندفرهنگی در ورزش مدارس

عاطفه خدابخشی؛ زین العابدین فلاح؛ امیر منتظری؛ طاهر بهلکه

دوره 10، شماره 1 ، دی 1401، ، صفحه 41-59

https://doi.org/10.22044/shm.2022.11931.2469

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر مدیریت چندفرهنگی ورزش مدارس بود.روش شناسی: این پژوهش از نوع کاربردی، روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان تربیت‌بدنی کشور (34000=N) بود، نمونه آماری با توجه به هدف پژوهش، 346 نفر در بخش تحلیل عاملی اکتشافی و 332 نفر در بخش تأییدی به روش خوشه‌ای تصادفی انتخاب شدند. ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
طراحی الگوی توسعه فردی مربیان فوتبال ایران

حدیث بساط شیر؛ مژگان صالحی پور؛ جواد کریمی

دوره 10، شماره 1 ، دی 1401، ، صفحه 61-77

https://doi.org/10.22044/shm.2022.12221.2491

چکیده
  هدف: هدف این تحقیق طراحی الگوی توسعه فردی مربیان فوتبال ایران بودروش شناسی: روش پژوهش به شیوه کیفی و مبتنی بر نظریه پردازی داده بنیاد بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش گلیزر (1992) انجام شد. برای جمع آوری داده‌ها از مصاحبه استفاده شد. روایی و پایایی پژوهش از طریق معیارهای اعتبار، انتقال پذیری، قابلیت اعتماد و تاییدپذیری، تأیید شد. در مجموع ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
تدوین الگوی عوامل موثر مشارکت افراد در ورزش همگانی

لیلا نجفی جویباری؛ مهرزاد حمیدی؛ سید نصرالله سجادی؛ حسین رجبی نوش آبادی

دوره 10، شماره 1 ، دی 1401، ، صفحه 111-128

https://doi.org/10.22044/shm.2023.12399.2503

چکیده
  هدف: هدف کلی تحقیق تدوین الگوی عوامل مؤثر بر مشارکت افراد در ورزش همگانی بود.روش‌شناسی: روش پژوهش حاضر آمیخته بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل، کلیه معاونان و مدیران کل وزارت ورزش و جوانان، رئیسو نواب رئیس فدراسیون‌های ورزشی، اساتید دانشگاه‌ها، مدیران کل،‌ معاونان و نیز کارشناسان خبره ورزش ادارات ورزش و جوانان استان‌ها و در بخش ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
شناسایی عوامل مؤثر بر توانمندسازی مربیان و داوران جودو با محوریت یکسانسازی آموزش

داوود میقانی؛ محمد حامی؛ وحید شجاعی

دوره 10، شماره 1 ، دی 1401، ، صفحه 149-166

https://doi.org/10.22044/shm.2023.12209.2490

چکیده
  هدف: هدف از تحقیق حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر توانمندسازی مربیان و داوران جودو با محوریت یکسانسازی آموزش می‌باشد. رویکرد این تحقیق کیفی و ازلحاظ استراتژی در زمره تحقیقات پدیدارشناسانه می‌باشد. هدف پژوهش کاربردی و با ماهیتی توسعه‌ای- اکتشافی است.روش شناسی: جامعه آماری تحقیق در مرحله کیفی خبرگان و متخصصان حوزه مدیریت ورزشی و خبرگان ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
طراحی مدل تحلیل اکوسیستم اشتغال فارغ‌التحصیلان علوم ورزشی (مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی)

مریم فربد؛ علی محمد صفانیا؛ محمد رضا برومند؛ سید صلاح الدین نقشبندی؛ محسن باقریان فرح آبادی

دوره 9، شماره 2 ، تیر 1401، ، صفحه 265-283

https://doi.org/10.22044/shm.2021.10539.2326

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش شناسایی و مدلسازی عوامل موثر بر توسعه اشتغال فارغ‌التحصیلان علوم ورزشی و ارائه آن به صورت یک چارچوب مفهومی بود.روش شناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری شامل اساتید، فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی و صاحب‌نظران مرتبط با اشتغال در ورزش بود. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت برای مدلسازی در نرم‌افزار ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
بررسی اثربخشی آموزش تاب‌آوری بر بهزیستی روان‌شناختی و استرس ادراک‌شده مربیان والیبال

جواد کیانی؛ محمدرضا مرادی؛ مهرداد حاجی حسنی

دوره 9، شماره 2 ، تیر 1401، ، صفحه 321-336

https://doi.org/10.22044/shm.2022.11756.2455

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش تاب‌آوری بر بهزیستی روان‌شناختی و استرس ادراک‌شده مربیان والیبال انجام شد.روش شناسی: پژوهش از نوع نیمه تجربی با پیش آزمون-پس‌آزمون و گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مربیان والیبال مرد استان چهارمحال و بختیاری بودند، برای انتخاب نمونه پژوهش، ۳۰ نفر از مربیان فعال والیبال ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
طراحی مدل پارادایمی عملیاتی کردن کارآفرینی در بین دانشجویان علوم ورزشی

محمد علی نودهی؛ طیبه یانپی

دوره 9، شماره 2 ، تیر 1401، ، صفحه 457-479

https://doi.org/10.22044/shm.2022.11397.2410

چکیده
  هدف: هدف کلی این پژوهش طراحی مدل پارادایمی عملیاتی کردن کارآفرینی در بین دانشجویان تربیت‌بدنی بود. روش‌شناسی: بر اساس هدف کاربردی؛ در چارچوب رویکرد کیفی و با به‌کارگیری روش نظریه داده بنیاد انجام شد. جامعه آماری شامل، خبرگان دانشگاهی و کارآفرینی بودند. نمونه‌ پژوهش20 نفر شامل؛ مسئولین پارک علم و فناوری، اساتید علمی دانشکده تربیت‌بدنی، ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
بررسی محیط توسعه استعداد در فوتبال: کاربرد مدل ATDE

محمد جواد ضیااسطلخ زیر؛ رحیم رمضانی نژاد؛ حمیدرضا گوهر رستمی

دوره 9، شماره 1 ، دی 1400، ، صفحه 63-84

https://doi.org/10.22044/shm.2022.10841.2358

چکیده
  هدف این تحقیق بررسی محیط توسعه استعداد در فوتبال بر اساس مدل ATDE است. این تحقیق، از نظر نوع، توصیفی _ پیمایشی؛ از نظر روش، میدانی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری تحقیق، کلیه صاحب‌نظران لیگ دسته یک فوتبال، لیگ‌های استانی و تیم‌های پایه (با حداقل 5 سال سابقه) و روش نمونه‌گیری از نوع غیر تصادفی و هدفمند بود. نمونه آماری بر مبنای قاعده ...  بیشتر

آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزش
رویکرد شایسته سالاری: طراحی الگوی مدیریت استعداد و جانشین‌پروری در ادارات کل ورزش و جوانان ایران

بهنام زایرهوجقان؛ سید محمد کاشف؛ مرتضی فتاح پور مرندی

دوره 9، شماره 1 ، دی 1400، ، صفحه 85-98

https://doi.org/10.22044/shm.2022.11342.2402

چکیده
  هدف: هدف تحقیق حاضر طراحی الگوی مدیریت استعداد و جانشین پروری با رویکرد شایسته سالاری در ادارات کل ورزش و جوانان بود.روش شناسی: روش تحقیق حاضر بصورت کیفی و بر اساس رویکرد نظریه داده بنیاد و بر اساس مدل استراوس و کوربین بود. جامعه آماری تحقیق شامل متخصصان مدیریتی و مدیریت ورزشی، صاحب نظران و مسئولین ارشد و ستادی ادارات کل ورزش و جوانان ...  بیشتر